חופי הים ייפתחו ביום רביעי; פתיחת הרכבת נדחתה לסוף מאי

שר הפנים אריה דרעי הודיע על פתיחת חופי הרחצה, כאשר הרשויות יידרשו להכשירם בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הרכבות יחזרו לפעילות מצומצמת יותר מזו שתוכננה - ויופעלו קווים ישירים בלבד

זמן צפייה: 02:41

שר הפנים אריה דרעי הודיע היום (חמישי) כי ביום רביעי ייפתחו חופי הרחצה. במהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את החופים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ההחלטה מגיעה לאחר התייעצויות עם מספר גורמים בהם רה"מ נתניהו, ראש המל"ל, ומנכ"ל משרד הבריאות.

בתוך כך, הוחלט כי פתיחת הרכבת תידחה לסוף חודש מאי. יופעלו קווים ישירים בלבד - מתכונת מצומצמת יותר מזו שתוכננה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בשבוע הבא: הלימודים יחזרו באופן מלא ביישובים עם תחלואה נמוכה

התפוצצה ישיבת משרדי הכלכלה והבריאות על מתווה פתיחת המסעדות

חוף הכוכבים בהרצליה
חוף הכוכבים בהרצליה | צילום: חדשות 13

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את מתווה פתיחת מערכת החינוך, לפיו כבר ביום ראשון הקרוב מערכת החינוך תפתח באופן מלא ביישובים שבהם התחלואה בנגיף הקורונה היא נמוכה. לקראת ה-1 ביוני תתבצע הערכת מצב נוספת, אשר תבחן את את רשימת הערים בהן קיימת תחלואה גבוהה.

הלימודים יתקיימו בכפוף בהתאם להנחיות של משרד הבריאות, תוך הקפדה מלאה על היגיינה ושטיפת ידיים. כמו כן, כל תלמיד יצטרך להציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר ולחבוש מסכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. תלמידי כיתות ד' ומעלה יחבשו מסכות גם בשיעור עצמו.

בהפסקות האוכל תהיה הקפדה על מרחק של 2 מטר מתלמיד לתלמיד, וההפסקה בין השיעורים תהיה מדורגת גם כן. בתי הספר והגנים יפעלו להעביר את מירב הפעילויות למקומות שמאפשרים מרחק של 2 מטר.

מטעמו של רה"מ הסבירו כי אם תתגלה תחלואה במוסד כזה או אחר, הוא ייסגר בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות. במקביל יוקם צוות מצומצם להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף.