מכת התאונות באתרי הבנייה: פועל נהרג מקריסת מבנה בהרצליה

ההרוג ה-58 השנה: צוות מד"א קבע את מותו של פלסטיני כבן 30, שנמחץ בזמן עבודה במבנה שנמצא בתהליך הריסה - המשטרה פתחה בחקירה. באותה שעה פועל נפצע בינוני בתאונת עבודה בירושלים

זמן צפייה: 00:16

פועל פלסטיני כבן 30 נהרג היום (שני) במבנה בתהליך הריסה שקרס ברחוב נורדאו בהרצליה. צוות מגן דוד אדום שהגיע לזירה קבע את מותו של הגבר, תושב הרשות הפלסטינית. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה וחוקרי משרד העבודה הוזמנו למקום.

פראמדיקית מד"א עמית לב ארי וחובש רפואת חירום במד"א גבריאל בן משה סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בהרס רב של מבנה שקרס. בין ההריסות שכב פועל כבן 30 כשהוא מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

זהו ההרוג ה-58 לשנת 2020 בתאונות עבודה, וההרוג ה-33 בתאונות עבודה בענף הבניין בפרט. עד כה השנה 411 נפצעו בתאונות עבודה, לעומת 395 בתאריך המקביל אשתקד. "המשמעות היא כי למרות הירידה המבורכת במספר ההרוגים, מספר התאונות עם פצועים ברמת בינוני ומעלה מאמיר", נמסר מארגון קו לעובד. "כדי להביא לירידה ממשית במספר תאונות העבודה בכלל הענפים ובענף הבניין בפרט, על המדינה לזרז הליכי רגולציה ולהגביר באופן משמעותי את מאמצי האכיפה. נכון להיום, לא נעשה שימוש מספיק בסנקציות שכבר קיימות בחוק: כך, לא מוטלים מספיק עיצומים על קבלנים בגין עבירות בטיחות והעיצומים שכן מוטלים לא נגבים בפועל; רשם הקבלנים כמעט ואינו שולל רשיונות מקבלנים עברייני בטיחות גם יחידת פלס, שהוקמה על מנת לחקור תאונות עבודה, חקרה פחות מעשר תאונות עבודה מאז הקמתה בשנת 2018; הכלי ההרתעתי של הוצאת קבלנים ממכרזים ממשלתיים רוקן מתוכן ע"י שינוי הנוהל".

כשעה לפני נפצע בינוני פועל בן 26 שנפגע מקורת בטון שקרסה באתר בנייה ברחוב בית שערים בירושלים. גורמי הרפואה חילצו ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו.

פראמדיקים במד"א לישי שמש ויאירה ונגוש, סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בפועל כשהוא לכוד תחת קורת הבטון שקרסה, חילצנו אותו והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, קיבועים ומתן תרופות לכאב, העלנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לביה"ח במצב יציב".