מחר: שרשרת אנושית מנהריה עד אשקלון לניקוי חופי ישראל

הסופה שפקדה את רחבי ישראל בסוף השבוע הביאה איתה פסולת רבה לחופים, לכן מחר יתקיים מיזם #באנוחושךלגרש, שינסה ליצור שרשרת אנושית, כאשר הישראלים מוזמנים להגיע לחופי ישראל ולנקות

הזבל שהשאירה אחריה הסופה
הזבל שהשאירה אחריה הסופה | צילום: חדשות 13

לאחר הסופה שפקדה את רחבי ישראל בסוף השבוע והביאה איתה פסולת רבה לחופי הים, מחר (ראשון) יתקיים מיזם #באנוחושךלגרש שמטרתו ליצור שרשרת אנושית מראש הניקרה ועד אשקלון, במטרה לנקות את הלכלוך. כל אדם שיצטרף למיזם יבוא עם שקית ויאסוף קצת מהזבל לפני שהוא יחזור לים.

נקודות המפגש מחר הן ב-10:00 בחוף הדרומי של נהריה (פארק הכלבים), חוף דדו דרום בחיפה, חוף קיסריה (דרומית לכוכב הים), חוף המעלית בהרצליה, חוף מנטה ריי בתל אביב, חוף פלמחים, חוף ברנע באשקלון.

בתוך כך, בשל מזג האוויר החורפי, אתר החרמון נצבע בלבן ונפתח הבוקר (שבת) למבקרים. בשל ערפל כבד השורר במקום ותנאי מזג האוויר הקשים, בשלב זה המבקרים יוכלו לטייל רק במפלס התחתון - שם הטמפרטורה היא מעלה אחת. כמו כן, האתר נפתח רק למבקרים ובשלב זה לא ניתן לגלוש. כ-50 אלף מטיילים פקדו השבת על אף הגשם את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. 5,700 מבקרים טיילו במצדה, 3,400 בקיסריה ו-2,500 בעין גדי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיבת הפנדורה שפתחה פרשת הארווי ויינסטין • מסכמים עשור

דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

ארה"ב: משאית איבדה שליטה והידרדרה לעבר שוטרים • תיעוד

בנוסף על כך, בזכות הגשמים מפלס הכינרת עלה ביומיים האחרונים ב-16 ס"מ, והוא עומד כעת על 211.6- מ', כאשר חסרים 2.8 מ' לקו האדום העליון. כמו כן, המפלס גבוה ב-1.4 מ' מהקו האדום התחתון.