האישה שנחטפה לארץ, נוצלה בתעשיית המין - ועומדת בפני גירוש

צ'ילה צ'ונקה הוברחה מהונגריה, נכלאה בדירה בעכו ונאלצה לעסוק בזנות. אחרי שהשתקמה והעידה נגד האיש שסרסר בה – המדינה רוצה לגרש אותה ודורשת הוכחה שהייתה קורבן לתעשיית המין

זמן צפייה: 11:50

בשנת 1997, שנת השיא של תעשיית הסחר האכזרית בנשים ממזרח אירופה לישראל שגלגלה מיליארדים, צ'ילה צ'ונקה וחברותיה הוברחו מהונגריה לישראל, נלקחו למכון ליווי בעכו והחלו לעסוק בזנות. "אדם שחוטפים אותו באכזריות, קורעים אותו מהחיים שלו בצורה הכי פתאומית שיש וללא סיבה, הוא קורס. מאבד את הביטחון בחיים שלו שכבר לא באמת קיימים", סיפרה צ'ילה.

אחרי שנתיים הצליחה צ'ילה לברוח, אך הגיעה לתחנה המרכזית בתל אביב וחייה המשיכו להתדרדר. לאחר עשר שנים חזרה להונגריה, ויום אחד פרקליטות המדינה זימנה אותה להעיד נגד האיש שאנס אותה, שהיה אחראי לרשת סחר בבני אדם. לאחר מכן, כדי שתוכל להמשיך לחיות כאן את חייה, היא ביקשה לקבל מעמד של נפגעת סחר בבני אדם, אלא שמשרד הפנים לא מאמין לה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מחשש להסגרתו: "מלך הקוקאין האיטלקי" ברח מהכלא – דרך חור בגג

מהכשלים בחקירה ועד גביית העדויות: כך קרס תיק אונס בת השבע

מיזם להעצמה נשית וסדרה על תאיר ראדה: מורן אטיאס חוזרת לישראל

Chikoi
צ'ילה צ'ונקה | צילום: חדשות 13

גם אחרי שהשיגה הוכחות משרד הפנים המשיך להערים קשיים על צ'ילה, שהמשיכה לחיות מהיד לפה והייתה צריכה לממן במקביל את המאבק שלה להכרה. אז, נאלצה לחזור למקום ממנו באה. "בזנות יש משהו שהוא מאוד קשה ומתעלל, אבל באותם רגעים בתפיסה המעוותת שלי, זה המקום היחיד המוכר בשבילי שבו אני יכולה להציל את עצמי, את החיים שלי", אמרה צ'ילה. "כל הדלתות נסגרו, היה לי מאוד עצוב על עצמי".

למזלה, אז הגיעה נקודת אור ממקום אחר – אנשי מרפאת לוינסקי, שמאתרים קורבנות סמים וזנות ומסייעים להם להיחלץ ממעגל הייאוש, החלו עם צ'ילה תהליך שיקום, שהיא עדיין עוברת. כיום, צ'ילה עובדת בעצמה במרפאה, ועוזרת לאחרות לנסות לצאת מהבור.

Chilel
צ'ילה צ'ונקה | צילום: חדשות 13

אלא שגם עכשיו, אחרי לא פחות משלושה ערערים שהגישה, שהגיעו עד לבית משפט העליון, משרד הפנים לא ממהר להאמין לגרסה שלה והמדינה דורשת את גירושה. "זה לא רק הסיפור שלי", אמרה צ'ילה, "זה סיפור של הרבה נשים והרבה גברים שמגיע להם שהעולם יהיה קצת יותר טוב ובטוח עבורם".