"מייחלים למציאתו": עשרות אנשי מילואים הוקצו לחיפושים אחר מוישי קליינרמן

צה"ל מצטרף למאמצי החיפוש אחר הנער בן ה-16 וחצי ממודיעין עילית, שנעדר כבר יותר מחמישה חודשים. מתנדבים מיחידות אית"ן ומרעול, המתמחות באיתור נעדרים, יסייעו למשטרה בעקבות פנייתו של השר טרופר לשר הביטחון גנץ - שאישר את הפעלת היחידות המיוחדות

הנעדר מוישי קליינרמן

צה"ל הודיע היום (שלישי) כי יצטרף למאמצי החיפוש אחר מוישי קליינרמן, הנער בן ה-16 וחצי ממודיעין עילית שנעדר יותר מחמישה חודשים. עשרות אנשי מילואים מיחידות אית"ן ומרעול, המתמחות באיתור נעדרים, התנדבו למשימה, ויסייעו למשטרה בחיפושים.

מוקדם יותר היום נמסר ממשפחתו של קליינרמן: "זהו היום ה-143 להיעלמותו של בננו היקר. קיבלנו עידכון מבורך כי השר חילי טרופר, שביקר אותנו בשבוע שעבר, פנה לשר הביטחון בני גנץ, וקיבל אישור להפעלת היחידות המיוחדות בצה"ל למבצע חיפושים צבאי, מקצועי ראשון, שיחל בימים הקרובים".

"לראשונה אנו רואים שר בממשלת ישראל ששם את כובד משקלו, ופועל ללא אינטרס פוליטי, אלא בלב שלם וטהור למען מציאת אהובנו. טרופר הבטיח לעשות כל שביכולתו, ואכן מקיים. אנו רוצים להודות לו ולשר הביטחון בני גנץ על ההתגייסות, וכמובן למשטרת ישראל על המשך המאמץ בכיווני החקירה השונים והעידכון השוטף. אנו ממשיכים להתרגש מכל החיזוקים, התפילות והאהבה שהעם היהודי בארץ ובעולם מרעיף עלינו. מוישי הפך להיות הילד של כולם, ואנו מקווים ומייחלים למציאתו בקרוב, ולחגוג את בר המצווה של בננו הצעיר יותר שלמה, שקרוב מאד למוישי, יחד איתו".

גיתי קליינרמן, אמו של מוישי
גיתי קליינרמן, אמו של מוישי

בשבוע שעבר ביקר השר טרופר את המשפחה ואמר: "אעשה כל מה שאני יכול כדי לגייס עוד אנשים לחפש את מוישי". עוד הוסיף טרופר כי הוא בעצמו אב לילדים, ואמר כי "שובר את הלב לדעת שבמשך 19 שבתות אתם עורכים צלחת ומכינים למוישי כיסא, מחכים שייכנס והוא לא נכנס".

"זו פעם ראשונה ששר בממשלת ישראל מגיע לבית שלנו לשמוע אותנו", אמרה אימו של מוישי והסיפה שהיא נרגשת במיוחד. היא ביקשה מטרופר להפעיל את כל גורמי ההשפעה שלו, ובמיוחד במערכת הביטחונית, על מנת למצוא את בנה: "רוצה לדעת שעשיתי כל מה שאפשר כדי להחזיר את מוישי הביתה".

חילי טרופר עם הוריו של מוישי קליינרמן, בביתם במודיעין עלית
חילי טרופר עם הוריו של מוישי קליינרמן, בביתם במודיעין עלית | צילום: טל מרום

לפני כשלושה שבועות נעצרו שני חשודים במעורבות בהיעלמותו, אחד מהם שוחרר זמן קצר לאחר מכן, והשני, סלמון אברמוב, בן 35 מירושלים, הובא להארכת מעצר. בשבוע שלפני כן נעצרו שני חשודים נוספים תושבי מירון.