העורך הראשי של ידיעות אחרונות: "לא היה מושג על השיחה"

במייל ששלח לכלל עובדי המערכת התייחס רון ירון לפרסומים אודות הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לבין מו"ל העיתון נוני מוזס

שעות לאחר חשיפת חדשות 2 על כך שארנון (נוני) מוזס הוא איש העסקים שעומד במרכז תיק 2000ושהשיחה בינו לבין ראש הממשלה הוקלטה לבקשת נתניהו - העורך הראשי של ידיעות אחרונות מגיב להתפתחויות. במייל שהפיץ הערב (ראשון) לכלל חברי המערכת כתב רון ירון: "הפרסומים היום הפתיעו אותנו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"לי, לעורכי ולכתבי העיתון לא היה מושג על שיחה שהתקיימה לפי הפרסומים בין מו"ל העיתון לראש הממשלה", כתב ירון. "מטבע הדברים, מכיוון שלא ידענו עליה - גם לא יכולנו 'להתנהג בהתאם'. כל מה שמתפרסם בידיעות אחרונות עומד בכללים עיתונאיים - ונובע משיקולים מקצועיים. כך היה תמיד וכך יהיה גם בעתיד".

''לא היה לנו מושג על השיחה''. רון ירון
''לא היה לנו מושג על השיחה''. רון ירון | צילום: (מרים אלסטר / פלאש 90)

קודם לכן פרסמנו שמי שהקליט את השיחה בין נתניהו למוזס היה ארי הרו, בזמנו ראש הלשכה של נתניהו. ההקלטה בוצעה לבקשת נתניהו ובידיעתו והגיעה לידי חוקרי המשטרה במהלך החקירות של ארי הרו, שם תפסו את הטלפון הסלולרי שלו וכן מסמכים ומחשבים אישיים.

בנימין נתניהו וארי הרו
בנימין נתניהו וארי הרו | צילום: (פלאש 90, מרים אלסטר)

גורם ברשויות האכיפה ששוחח עם חדשות 2 אמר: "זו שיחה מגעילה, שיחה של תן וקח, שמצד אחר המו"ל של ידיעות מבטיח סיקור חיובי ומן הצד האחר ראש הממשלה אומר 'אני אדאג לך בעניין חוק ישראל היום'".

הפגישה הוקלטה. נוני מוזס
הפגישה הוקלטה. נוני מוזס | צילום: (פלאש 90 רוני שוסטר)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן קיבלו את ההקלטה לידיהם לפני חודשים ארוכים. בניגוד לדעתם של חוקרי המשטרה ואנשי פרקליטות מחוז ירושלים, ניצן ומנדלבליט מסתייגים בשלב זה מקביעה נחרצת כי מדובר בפרשה פלילית חמורה.