שובר את השוק: רמי לוי מציע חבילת סלולר ב-12.50 שקלים לחודש

התחרות ממשיכה: חברת התקשורת של בעל רשת החנויות משיקה היום חבילה של 50 ג'יגה, המיועדת למחזיקי כרטיס האשראי שלה - בתנאי שיצטרפו שני מנויים יחד

זמן צפייה: 02:11

התחרות בענף הסלולר: מחירי חבילות הסלולר צנחו מאז מהפכת הסלולר של משה כחלון, וכעת חברת התקשורת של רמי לוי מציעה הוזלה משמעותית במיוחד. החברה תשווק החל מהיום (שלישי) חבילות סלולר של 50 ג'יג'ה במחיר של 12.50 שקלים בחודש.

עם זאת, יש לציין כי המבצע המוזל מיועד רק למחזיקי כרטיס האשראי של החברה, והוא מותנה בהצטרפות של שני מנויים יחד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד התקשורת בודק: האם חבילת הסלולר החדשה מהווה ניצול כוח?

שיא חדש למהפכת הסלולר: חבילה ב-15 שקלים בלבד

ההצלחה של "מקס סטוק": האם רשת המוצרים הזולים בדרך לבורסה?

כזכור, לפני כשבועיים פרסמה חברת "סאני", יבואנית "סמסונג" בישראל, מחיר חבילת הסלולר דומים לאלה שפורסמו היום מטעם חברת "רמי לוי". המחירים של חברת "סאני" עומדים על 14.90 שקלים בלבד לשיחות והודעות טקסט בלי הגבלה, ואינטרנט בנפח של 50 ג'יגה-בייט.

לירן לובלין, מנהלת מחלקת מחקר "IBI בית השקעות", אמרה: "זה מחיר חדירה מאוד מאוד אגרסיבי של מותג חדש שעד היום לא השתתף בתחרות המחירים המטורפת הזאת שהתפתחה בשוק".

מי שעומדת מאחורי חברת "סאני" היא "הוט מובייל", אשר חותכת את השוק בעשרות אחוזים. אך כמובן, יש לזכור את האותיות הקטנות – מחיר החבילה תקף לשנה אחת בלבד, ובשנה השנייה הוא יוכפל ל-34.90 שקלים.

עד היום החבילה הזולה ביותר הייתה של חברת "ווי 4-ג'י", כאשר המסלול הזול ביותר עלה 19 שקלים בחודש, כולל חבילת גלישה בנפח של 10 ג'יגה-בייט. גם חברת "019 מובייל" ו"רמי לוי תקשורת" מציעות חבילות זולות, ואפילו המפעילות הגדולות והמסורתיות לא נשארו מאחור כדי לשמור על הלקוחות הנוטשים.

יומיים לאחר הפרסום, משרד התקשורת פתח בבדיקה אם המחירים של חבילת הסלולר החדשה של "הוט מובייל" ו"סאני" הפסדיים, ומהווים למעשה ניצול כוח כמונופול. בשעות האחרונות, התבקשה "הוט מובייל" למסור נתונים ומסמכים לצורך הבדיקה.

בד בבד, "סלקום" הגישה תלונה רשמית לרשות התחרות - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. התלונה של "סלקום" מתמקדת בטענה שהמהלך נועד לפגוע בתחרות בשוק הטלוויזיה בינה לבין "הוט".

לטענת "סלקום", מדובר במבצע פוגעני ובמהלך אנטי תחרותי שפוגע בענף כולו. לכן, דורשת החברה ממשרד התקשורת להפעיל את סמכותו ולעצור הורדת המחירים. ועד העובדים ב"סלקום" הזהיר כי מחירים כל כך נמוכים עלולים לרסק את החברות, והצרכנים ייפגעו ממצב זה.

רשות התחרות מסרה בתגובה כי "התחרות בשוק הסלולר הביאה עד היום להורדת מחירים משמעותית ולתועלת רבה לצרכן. התחרות בתחום הסלולר הביאה גם את החברות הפועלות בתחום להיכנס לתחומים חדשים כגון שווקי הטלוויזיה הרב ערוצית ופריסת תשתיות תקשורת. במדינה שנאבקת על הורדת יוקר המחייה ישנה חשיבות רבה לשמירה על התחרות. הרשות נקטה מספר צעדים בעבר כדי לוודא שחברות הסלולר לא יפגעו בתחרות ומתכוונת להמשיך לפעול ברוח זו".