חשד ל"הסעה בשכר": נהג צירף חבר לנסיעה שיתופית - ועוכב לחקירה

לאחר שראה כיצד המדינה מעודדת נסיעות שיתופיות, מנחם הנדלר החליט לחבור לאדם אחר ולהתחלק איתו בהוצאות - אך להפתעתו המשטרה עיכבה אותו בטענה שהוא מסיע בתשלום בניגוד לחוק

זמן צפייה: 02:34

לישיבה בשכונת הר נוף שבירושלים, מנחם הנדלר נוסע בכל בוקר במכונית הפרטית שלו מנווה יעקב. לאחרונה הוא שמע את הקריאות הנלהבות מצד המדינה לנסוע בנסיעות שיתופיות, והחליט לצרף אליו נוסע. "כבר כמה שבועות שנוסע איתי חבר", סיפר הנדלר, "אנחנו מתחלקים בהוצאות הנסיעה". לדבריו, במהלך נסיעה שגרתית, ניידת של המשטרה קראה לו לעצור בצד הכביש, ורגע לאחר מכן עוכב לחקירה בחשד ל"הסעה בשכר".

השוטרים, שחשדו שלא מדובר באמת בנסיעה שיתופית אלא בנהג שמסיע בתשלום במכונית הפרטית שלו - מה שאסור על פי החוק, דרשו ממנו תשובות. "הקצין שאל אותי מי אמר לי שמותר לקחת כסף על נסיעה שיתופית", המשיך הנדלר. "הוא הוציא את הפלאפון והראה לי את אפליקציית 'waze', ואמר לי שרק מי שנוסע עם waze מותר לו לעשות זאת. 'אתה יודע שלחרדים אין waze, אנחנו לא מחזיקים סמארטפונים', הסברתי לו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצעת בכירי הליכוד: כהונה מקוצרת של נתניהו ופרישה בלי נבצרות

בחמאס שוקלים: להשהות ההפגנות על גדר הרצועה בחודשים הקרובים

"פרסום זדוני": חפץ תבע את אוחנה וברדוגו על סך חצי מיליון שקל

מנחם הנדלר, נעצר בידי המשטרה בחשד להסעה בתשלום
מנחם הנדלר, נעצר בידי המשטרה בחשד להסעה בתשלום | צילום: חדשות 13

מנחם והנוסע שהסיע מצאו את עצמם מעוכבים לצורך שימוע אצל קצין משטרה בתחנה. "התקשרתי לעורך הדין שלי, ובחקירה אמרתי לשוטרים את האמת. אחרי שכבר הביאו לי כתב אישום ואמרו שיחרימו לי את הרכב ל-30 יום - ביטלו ולקחו הכול בחזרה".

בעקבות המקרה, חבר הכנסת אורי מקלב פנה בשאילתא דחופה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שעליה צפוי ארדן להשיב במליאת הכנסת בשבוע הבא. "אנחנו יודעים על 15 מקרים כאלה", זעם מקלב, "אזרחי מדינת ישראל צריכים לקבל תשובות ברורת. אנשים נבהלו. הם רוצים להתחיל בנסיעות שיתופיות אבל לוקחים אותם הרבה צעדים אחורנית".

לפי התקנות, נסיעה שיתופית חוקית כל עוד בעל הרכב עושה לכל היותר שתי נסיעות כאלה ביום, מספר הנוסעים הוא לכל היותר ארבעה, כאשר הנסיעה תואמה מראש בין הנהג לנוסע, וההשתתפות של הנוסע בהוצאות הנסיעה לא עולה על שני שקלים לקילומטר. כל עוד עומדים בתקנות, נסיעה שיתופית מכוסה על ידי הביטוח. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי יש בירושלים תופעה של הסעת נוסעים בתשלום באופן לא חוקי וחשוב שהמשטרה תילחם בה, אבל חשוב לא פחות לא להרתיע נהגים שמוכנים לנסוע יחד, כדי לחסוך לכולנו פקקים.

כבישי ישראל
כבישי ישראל | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מדי יום אוכפת מגוון רחב של עבירות תנועה, בהן גם עבירות של הסעה בשכר בניגוד לחוק. בניגוד לנטען, השוטרים היו בפעילות אכיפה שגרתית ולא כחלק ממבצע ממוקד, כאשר הבחינו בנהג כשהנוסע במושב האחורי, ולאחר תחקור ראשוני של הנהג, עלה חשדם כי מדובר בהסעה בשכר בניגוד לחוק והוא עוכב לתחנה. לאחר בירור מעמיק ע"י קצין משטרה, שקיבל את גרסת הנהג, הוחלט לשחררו ללא כל אכיפה נגדו".