יום מדמם בכבישים: מספר ההרוגים בתאונות עלה ב-12% לעומת 2018

ארבעה בני אדם הצטרפו ביממה האחרונה למניין ההרוגים, שעומד כעת על 270 מתחילת השנה. התאונות הקטלניות היום הציפו שתי תופעות מסוכנות: ירידה לשוליים, ונהיגה בכלים חשמליים מתחת לגיל המותר

זמן צפייה: 02:51

הקטל בכבישיםארבעה בני אדם הצטרפו היום (שישי) למניין ההרוגים בתאונות הדרכים הקטלניות בישראל - שעומד כעת על 270 הרוגים מתחילת השנה. מדובר בעלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה בשנת שעברה.

ארבע התאונות הקטלניות שאירעו היום הציפו שתי תופעות מסוכנות בכבישים. שניים מההרוגים הם נערים שנהרגו בזמן שרכבו על אופניים וקורקינט חשמליים - כשהם מתחת לגיל המותר בחוק לנהיגה בכלים חשמליים אלה.

תופעה מסוכנת נוספת, שנצפתה גם כן באחת מהתאונות הקטלניות היום, היא נהגים שעוצרים בשולי הדרך, יוצאים החוצה לנתיב הנסיעה כדי לתקן תקלה ברכב - ונפגעים מרכב חולף.

עוד בחדשות 13:

הרוג רביעי בכבישים: נער בן 15 נדרס למוות באשדוד

יום קטלני בדרכים: 3 הרוגים ופצוע קשה בארבע תאונות שונות

צעיר יצא מרכבו שנתקע באיילון צפון – ונהרג מפגיעת רכב

זירת התאונה באשדוד
זירת התאונה באשדוד | צילום: מד''א

במשרד התחבורה מודעים לסכנות הטמונות בשימוש בכלי הרכב החשמליים, ומחכים למינוי קבוע של שר התחבורה - אז הם צפויים להמליץ על קידום תיקון חקיקה שיחייב רישום של אופניים וקורקינטים חשמליים במאגר רשמי.

הדרגים המקצועיים הבכירים במשרד, בראשם המנכ"לית קרן טרנר, מגבשים את המהלך הזה לנוכח הסכנה הגוברת ברחובות. המהלך, שנועד להגביר את הבטיחות, צפוי לחול גם על קורקינטים שיתופיים כמו "ליים" ו"בירד".

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד״א

כאמור, במהלך היום נהרגו ארבעה בני אדם בכבישים ברחבי הארץ. בשעות הבוקר נהרג צעיר כבן 25 מפגיעת רכב באיילון צפון, סמוך למחלף כפר שמריהו. הצעיר ככל הנראה יצא מרכבו כדי לטפל בתקלה, ונפגע ממכונית חולפת. לאחר מכן, הנער חאלד אחמד חסן דבאח בן ה-14, רכב על אופניים חשמליים ונהרג מפגיעת רכב בכביש 8544, בין תובל לדיר אל-אסד. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם נקבע מותו.

בהמשך לכך, גבר כבן 30 נהרג בתאונה ברחוב אשר וינר בירושלים בין אופנוע לרכב פרטי. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של רוכב האופנוע. שעות ספורות לאחר מכן - נהרג נער בן 15 שרכב על קורקינט חשמלי, מפגיעת רכב באשדוד.