בין ההרוגים בתאונה הקשה בדרום: אם ל-10 ואב לתינוק בן חודש

במסגרת התאונה בכביש 3703 בין עזריקם לבאר טוביה, בעקבות התנגשות בין משאית למספר כלי רכב, נהרגה אם לעשרה ילדים בת 38 - כאשר בנה הקטן ביותר בן חודשיים. כמו כן, בתאונה נהרג גם תושב אחד היישובים במועצה האזורית שפיר ואב ל-3 ילדים - שעשה את דרכו להוציא את ילדיו מהמסגרות החינוכיות

זמן צפייה: 02:48

במסגרת תאונת הדרכים הקשה בכביש 3703 בין עזריקם לבאר טוביה בעקבות התנגשות בין משאית למספר כלי רכב, נהרגו 3 בני אדם - בהם אם ל-10 ילדים בת 38, כאשר בנה הקטן ביותר הוא תינוק בין חודשיים ובתה הגדולה ביותר בת 15.

כמו כן, בין ההרוגים גם אב ל-3 ילדים שהתגורר באחד היישובים במועצה האזורית שפיר, כאשר בנו הצעיר ביותר הוא תינוק בן חודש. האב היה בדרכו להוציא את ילדיו מהמסגרות החינוכיות, והוא יובא הערב למנוחות בבית העלמין במשואות יצחק. בתוך כך, ההרוג השלישי טרם זוהה.

Whatsapp Image 2022 05 03 At 4
זירת התאונה בבאר טוביה

כאמור, מוקדם יותר התרחשה תאונה באזור הדרום, במסגרתה נפצעו גם חמישה אנשים באורח בינוני, 3 נשים בשנות ה-60 לחייהן ו-2 גברים בשנות ה-20 לחייהם. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון ואסותא באשדוד.

על פי החשד, בשלב ראשוני של החקירה, בתאונה היו מעורבים משאית ו-5 כלי רכב. כמה מכלי הרכב נמחצו תחת המשאית. נבדק החשד שהגורם לתאונה הוא חציית קו הפרדה לבן על ידי נהג המשאית.

זירת התאונה בבאר טוביה
זירת התאונה בבאר טוביה | צילום: חיים לוין, תיעוד מבצעי מד''א

עד ראייה לתאונה סיפר כי המשאית באה מכיוון מערב למזרח, עמוסה במטען. לדבריו, "היא החליקה ומשכה איתה עוד 3 כלי רכב. זה היה כל כך מהר שפתאום ראינו את המשאית בתעלה וכלי רכב מתחתיה. כוחות הביטחון הגיעו מהר למקום".

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 67 תאונות דרכים קטלניות אירעו בשנת 2021 במעורבות משאיות במשקל מעל 3.5 טון - עליה של 37% בהשוואה לשנת 2020. מהנתונים עולה כי על אף שמשאיות מהוות כ-3% בלבד מכלי הרכב בישראל, בשנת 2021 חלקם של משאיות מכלל ההרוגים בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 18.4% - פי שישה יותר מחלקם במצבת כלי הרכב".