החל מ-10:00: שביתה כללית בתחבורה הציבורית

נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית ישביתו את את התחבורה הציבורית למשך שעתיים, במחאה על האלימות נגדם, ולאחר שהמשא ומתן בין ארגון הנהגים למשרד התחבורה בנוגע לשיפור שכרם לא צלח. כתוצאה מהשביתה צפויים הבוקר פקקי ענק ושיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ. "שרת התחבורה הפקירה את התחבורה ומעלה סרטים בטיקטוק"

זמן צפייה: 01:33

נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית ייפתחו היום (שישי) בשביתה כללית בכל רחבי הארץ למשך שעתיים, בין השעות 10:00-12:00, במחאה על האלימות נגדם, ולאחר שהמשא ומתן בין ארגון הנהגים למשרד התחבורה בנוגע לשיפור שכרם לא צלח. כתוצאה מהשביתה צפויים הבוקר פקקי ענק ושיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ.

הנהגים מוחים נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי, אשר לדבריהם "הפקירה את התחבורה ומעלה סרטים בטיקטוק". השביתה צפויה להתקיים גם ביום שני הקרוב, 20 ביוני, היום בו מסיימים תלמידי בתי הספר העל יסודיים ללמוד. על פי ההחלטה, מדובר בשביתה אחת מתוך רבות שאושרה על ידי בית הדין הארצי לעבודה.

יו''ר העבודה מרב מיכאלי בוועידה הלאומית של חדשות 13
שרת התחבורה מרב מיכאלי

מההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה: "לצערנו, השרה לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. הגיע הזמן שכבוד השרה תזכור שהיא אמורה לייצג את מעמד הפועלים ולא להעלות סרטונים בטיקטוק, המאבק יסלים וזוהי רק ההתחלה".

מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר: "נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5,000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר. אוי לאותה הבושה".

להלן רשימת הערים השובתות שבהן לא יינתנו שירותי תחבורה ציבורית: ירושלים (הקווים שיוצאים לשפירים, בית שמש, בני ברק, מודיעין עילית, נמל התעופה בן גוריון ונווה אילן), נתניה, אשדוד והסביבה, פתח תקווה (למעט חלק מהתחבורה הבינעירונית), ראש העין, יבנה וגן יבנה, בני ברק (הקווים שיוצאים לירושלים ורעננה), קו נתב"ג-ירושלים, באר שבע, אריאל, מועצה אזורית שומרון (למעט חלק מהתחבורה הבינעירונית) ובית שמש (למעט חלק מהתחבורה הבינעירונית).

נהגי האוטובוסים יפתחו מחר בשביתה: ''שרת התחבורה הפקירה את התחבורה ומעלה סרטים בטיקטוק''
נהגי האוטובוסים יפתחו מחר בשביתה: ''שרת התחבורה הפקירה את התחבורה ומעלה סרטים בטיקטוק''