מיום שני: ארגון נהגי האוטובוס הודיעו על שביתה במחאה נגד שרת התחבורה מיכאלי

לאחר סיום ישיבת מו"מ בהשתתפות משרד התחבורה, הודיע הארגון כי "לפי התנהלות המשא ומתן ניראה שמשרד התחבורה מנסה למשוך זמן ולא באמת מנסה להביא פתרון למען אלפי הנהגים"

.אוטובוס
אוטובוס בדרום הארץ, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתום ישיבת משא ומתן בהשתתפות משרד התחבורה, ארגון נהגי האוטובוסים בישראל וההסתדרות הלאומית הודיעו היום (חמישי) כי אם עד יום שני הקרוב לא תתקבל תשובה סופית בנוגע להעלאת שכר הנהגים ושיפור תנאי העבודה - הם יפתחו בשביתה במחאה על התנהלות שרת התחבורה מרב מיכאלי.

"לפי התנהלות המשא ומתן ניראה שמשרד התחבורה מנסה למשוך זמן ולא באמת מנסה להביא פתרון למען אלפי הנהגים", נמסר בהודעת הארגון וההסתדרות, "אנחנו מאוכזבים מהתנהלות הזו שלא משאירה לנו ברירה אלא לחזור לבית הדין ולצאת לשביתה ענקית שתרעיד את המדינה".

עוד נמסר בהודעה: "לבקשת משרד התחבורה העברנו לו את דרישתנו בכתב והבהרנו שבמידה ועד ליום ב' לא נקבל תשובה סופית שהם הולכים לעלות את השכר ולשפר דרמטית את תנאי עבודתנו נחזור לבית הדין לעבודה ונדרוש שביתה שתרעיד את ישראל. אנו קוראים לשרת התחבורה מירב מיכאלי לצאת מהטיקטוק ומסע יחסי הציבור שלה ולהעלות דרמטית את שכר הנהגים".

הנהגים מתלוננים כי אי אפשר להוסיף ולשפר את השירות הלקוי, בעקבות מחסור של כחמשת אלפים נהגי ונהגות אוטובוס, שנגרם כתוצאה מתנאים ירודים ושכר נמוך. ארגון נהגי האוטובוסים דורש משרת התחבורה להצמיד את שכר הנהגים לשכר הממוצע במשק, לבטל קווים שאין במסלולם חדרי התרעננות, להכיר מקצועית בנהגים ולנקוט בצעדים קונקרטיים להפסקת האלימות נגדם.