גרסת נהג האוטובוס: ניסה לסדר תקלה - ושחרר בטעות את הבלמים

הנהג שגרם לתאונה הקטלנית בירושלים, שהביאה למותן של שושנה גולדשטיין ושתי בנותיה, טען בחקירתו כי במהלך הניסיון לתקן תקלת בדלת תא המטען הוא נגע במערכת חירום חשמלית שגרמה לשחרור הבלמים. בתום חקירתו הוא שוחרר לחמישה ימי מעצר בית

זמן צפייה: 03:02

נהג האוטובוס שגרם לתאונה הקטלנית בירושלים אמש (חמישי) נחקר במשטרה, וגרסתו בחקירה הייתה כי הוא ניסה לסדר את התקלה בדלת תא המטען, ובתוך כך כנראה נגע במערכת חירום חשמלית שגרמה לשחרור הבלמים והתדרדרות האוטובוס. בתום החקירה שוחרר הנהג, תושב באר שבע, לחמישה ימים במעצר בית.

בתאונה נהרגו שושנה גולדשטיין בת ה-40 מאופקים, שהייתה בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים. מסע הלוויה שלהן יצא היום מבית הלוויות שמגר בירושלים, והן נטמנו בהר המנוחות.

שושנה הגיעה עם בעלה, ראש כולל משען לתלמיד, ובנותיה, לביקור בירושלים, והמשפחה יצאה לטייל עם אחיו של הבעל, כונן מד"א שמתגורר בירושלים. כשהגיעה המשפחה לקניון שמגר הבעל פנימה לבדו, ובשלב הזה פגע האוטובוס שהתדרדר בשושנה ושתי בנותיה, כאשר גיסה החובש הצליח להרחיק את בנו מהמקום.

הגיס היה הראשון שהתקשר לדווח למד"א על התאונה הקטלנית, בה נפגעו תשעה אנשים נוספים, בהם צעירה בשנות ה-20 לחייה שמצב קשה מאוד, אישה בשנות ה-40 לחייה, ילד בן 4 ותינוק בן 9 חודשים שנפצעו באורח בינוני, ועד כמה פצועים קל וכמה נפגעי חרדה.

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים

עד ראייה לתאונה סיפר: "יצאתי מהעבודה בערך ב-20:40 וראיתי את האוטובוס עומד בצומת ירמיהו. מישהו ביקש ממני לעזור לו להוריד את הדברים, ושאלתי את הנהג מה קרה למה הוא עומד פה, ואז הוא אמר לי שיש לו תקלה בבלמים. אז חזרתי חזרה לכיוון החנות, איך שנכנסתי לרב שפע אני רואה את האוטבוס עף מולי ואת הנהג רץ צעקות, ישר ירדתי למטה ראיתי את האישה, והייתה שם עוד ילדה פצועה מחבלת גפיים מצד ימין על הקיר".

זירת תאונת האוטובוס בירושלים
זירת תאונת האוטובוס בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

זוהי תאונת האוטובוס הקטלנית השנייה השבוע בבירה. ביום שלישי נהרג הולך רגל בן 70 כתוצאה מפגיעת אוטובוס שסטה ממסלולו והתנגש במעקה בטיחות ונעצר באתר בנייה ברחוב ירמיהו. צוותי החילוץ והכיבוי שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב אנוש, וכעבור זמן קצר נקבע מותו.

בסך הכל נהרגו 14 בני אדם בתאונות דרכים בשלושת היממות האחרונות ברחבי הארץ. הבוקר נהרגו שני נהגי אוטובוס, יואב חידרי וחנוך טלקר, כאשר חצו את כביש 4 סמוך לצומת יד מרדכי הסמוכה לאשקלון על מנת לסייע לנפגעי תאונה אחרת - ונפגעו מרכבים חולפים.