תאונת האוטובוס הקטלנית: שושנה ובנותיה טיילו בי-ם - ונהרגו

ההרוגות בתאונה ברחוב שמגר בבירה הן שושנה גולדשטיין בת ה-40 מאופקים, שהייתה בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים. הלוויותיהן יתקיימו היום. 13 בני אדם נהרגו בכבישים תוך פחות מיומיים

זמן צפייה: 01:39

שושנה גולדשטיין בת ה-40 מאופקים, שהייתה בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים הן ההרוגות בתאונת האוטובוס הקטלנית אמש (חמישי) בירושלים. הלוויותיהן יצאו היום ב-11:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות.

שושנה הגיעה עם בעלה, ראש כולל משען לתלמיד, ובנותיה, לביקור בירושלים, והמשפחה לטייל עם אחיו של הבעל, כונן מד"א שמתגורר בירושלים. כשהגיעה המשפחה לקניון שמגר הגיח אוטובוס שהתדרדר ברחוב לאחר שהנהג ירד ממנו וככל הנראה שכח להרים את בלם היד.

הבעל כבר נכנס לקניון לבדו, ובשלב הזה פגע האוטובוס בשושנה ושתי בנותיה, כאשר גיסה החובש הצליח להרחיק את בנו מהמקום. הגיס היה הראשון שהתקשר לדווח למד"א על התאונה הקטלנית, בה נפגעו תשעה אנשים נוספים, בהם צעירה בשנות ה-20 לחייה שמצב קשה מאוד, אישה בשנות ה-40 לחייה, ילד בן 4 ותינוק בן 9 חודשים שנפצעו באורח בינוני, ועד כמה פצועים קל וכמה נפגעי חרדה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208111023' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד תאונת האוטובוס בירושלים' poster='' kid='1_ikg4qrl7' duration='']

לפי עדי ראיה במקום הנהג יצא מהאוטובוס על מנת לסגור את תא המטען שנשאר פתוח, וככל הנראה שכח להרים את בלם היד כשסגר את תא המטען, האוטובוס החל להתדרדר ודרס את הולכי הרגל. בתיעוד מרגעי האירוע, ניתן להבחין בנהג רץ אחרי האוטובוס, כשידיו על ראשו.

עד ראייה לתאונה סיפר: "יצאתי מהעבודה בערך ב-20:40 וראיתי את האוטובוס עומד בצומת ירמיהו. מישהו ביקש ממני לעזור לו להוריד את הדברים, ושאלתי את הנהג מה קרה למה הוא עומד פה, ואז הוא אמר לי שיש לו תקלה בבלמים. אז חזרתי חזרה לכיוון החנות, איך שנכנסתי לרב שפע אני רואה את האוטבוס עף מולי ואת הנהג רץ צעקות, ישר ירדתי למטה ראיתי את האישה, והייתה שם עוד ילדה פצועה מחבלת גפיים מצד ימין על הקיר".

זירת תאונת האוטובוס בירושלים
זירת תאונת האוטובוס בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

שרה, דודתה של שושנה, סיפרה עליה: "הייתה אישה מיוחדת במינה, גידלה משפחה לתפארת וכולה נתינה לזולת. אף פעם לא שמעתי אותה מרימה את קולה. זה קשה מאוד, שלושה ילדים הלכו יחד איתה, הייתה בהיריון מתקדם, אבידה קשה מאוד. כל הקהילה באופקים הייתה על כתפיהם, כולה נתינה, הם משפחה לתפארת, יש לה עוד ילדים, אסון כבד".

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים

זוהי תאונת האוטובוס הקטלנית השנייה השבוע בבירה. ביום שלישי נהרג הולך רגל בן 70 כתוצאה מפגיעת אוטובוס שסטה ממסלולו והתנגש במעקה בטיחות ונעצר באתר בנייה ברחוב ירמיהו. צוותי החילוץ והכיבוי שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב אנוש, וכעבור זמן קצר נקבע מותו.

זירת התאונה בכביש 4
זירת התאונה בכביש 4 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

הקטל בכבישים לא עוצר, ולפנות בוקר נהרגו שני הולכי רגל כבני 40 ו-50 בכביש 4, סמוך לצומת יד מרדכי לכיוון אשקלון. השניים ככל הנראה חצו את הכביש כדי לסייע לנפגעי תאונת דרכים בין שני כלי רכב - ואז נדרסו. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותם, ופינו לבית החולים ברזילי באשקלון הנהגים מהתאונה בין שני הרכבים - צעיר כבן 28 שנפצע באורח בינוני, עם חבלות בגפיים ובצוואר, וגבר בן 67 שנפצע באורח קל.

לילא מתעב והאחיינית שלה רימאס מתעב, שנהרגו בתאונה בכביש 57
לילא מתעב והאחיינית שלה רימאס מתעב, שנהרגו בתאונה בכביש 57

אתמול נהרגו לילא מתעב, תושבת קלנסווה בת 55, ואחייניתה רימאס מתעב בת ה-5, בתאונת דרכים בין רכב למשאית בכביש 57, סמוך לצומת בארותיים שבעמק חפר. בתאונה נפצעו גם צעיר בן 23 שפונה לבית החולים במצב בינוני, וכן אישה כבת 40 וילדה כבת 10 שנפצעו באורח קל.

בסך הכל נהרגו 15 בני אדם בתאונות דרכים ביומיים האחרונים, כולל שני אזרחים ישראלים, אב ובתו, שנהרגו בתאונה בבריטניה. אתמול הותר לפרסום כי אחד ההרוגים בתאונה הקטלנית בכביש 5 שלשום הוא גבריאל ברדה, אביה של העיתונאית נסלי ברדה.