אוטובוס איבד שליטה והתנגש בחנות בירושלים: אישה ושתי ילדות נהרגו

צוותי הרפואה שהוזעקו לזירה ברחוב שמגר קבעו את מותן של אישה בהיריון מתקדם בשנות ה-30 לחייה, בתה בת ה-3 וקרובת משפחתן בת ה-7, ופינו לבתי החולים כמה פצועים בדרגות פציעה שונות, בהם לפחות פצוע קשה אחד

זמן צפייה: 02:09

אישה בהיריון מתקדם בשנות ה-30 לחייה ובתה בת ה-3, יחד עם קרובת משפחתן בת ה-7 נהרגו הערב (חמישי) לאחר שאוטובוס איבד שליטה והתנגש בחנות ברחוב שמגר בירושלים. כל שלושת ההרוגות היו לכודות תחת האוטובוס, ומותן נקבע לאחר שחילצו אותן ללא סימני חיים. בנוסף פונו מזירת התאונה פצוע אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני, ושישה במצב קל. המשטרה החלה בחקירת נסיבות התאונה.

לפי עדי ראיה במקום הנהג יצא מהאוטובוס על מנת לסגור את תא המטען שנשאר פתוח, וככל הנראה שכח להרים את בלם היד כשסגר את תא המטען, האוטובוס החל להתדרדר ודרס את הולכי הרגל. בתיעוד מרגעי האירוע, ניתן להבחין בנהג רץ אחרי האוטובוס, כשידיו על ראשו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208111023' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התאונה בירושלים' poster='' kid='1_ikg4qrl7' duration='']

מחקירת המשטרה עולה כי הנהג דיווח על תקלה לצוות הטכני של אגד כשהוא היה מחוץ לאוטובוס, ולאחר מכן מסיבה לא ברורה האוטובוס החל להדרדר לכיוון התחנה, כשזו הייתה עמוסה בנוסעים.

הפרמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אשה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים".

חובשת מד"א, פנינה גולדרייך, שהייתה במקום בזמן שהתרחשה התאונה, סיפרה: "הייתי בחנות שלי בלובי בניין סמוך, ושמעתי רעש חזק וזכוכיות מתנפצות, רצתי החוצה וראיתי אוטובוס שהתנגש בתחנה, מיד הבחנתי בתינוקת כבת שנתיים ואשה כבת 30 שוכבות אחת ליד השנייה סמוך לגלגל האחורי של האוטובוס, בדקתי אותן והן היו ללא סימני חיים, המשכתי לרוץ ולחפש נפגעים, ניגש אליי גבר ואמר לי שהן בנות משפחותו וביקש עזרה,
ראיתי צעירה כבת 21 בהכרה, עם חבלות קשות בגפיים, התחלתי להניק לה טיפול ומהר מאוד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, סייעתי להם בטיפול בנפגעים. זאת תאונה קשה ומזעזת ברגע אחד נהרסה משפחה שלמה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208112134' autoplay='0' credit='כבאות והצלה מחוז ירושלים' desc='לוחמי האש בפעולות חילוץ באוטובוס שהתנגש בחנות בירושלים' poster='' kid='1_fv53h1xo' duration='']

מדוברות אגד נמסר: "מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר בירושלים אשר נסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות והן תבדקנה בשעות הקרובות ע"י בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודותו בשעות אחה"צ והוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לממצאי הבדיקה לגבי הנסיבות, באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה שהתרחשה הערב בירושלים, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו סומכים ידינו על בוחני התאונות של משטרת ירושלים שיבדקו ויגלו את הנסיבות והסיבות שגרמו לתאונה החריגה והקשה הזו. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".

זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

זוהי תאונת האוטובוס הקטלנית השנייה ביממה האחרונה בבירה. אמש נהרג הולך רגל בן 70 כתוצאה מפגיעת אוטובוס שסטה ממסלולו והתנגש במעקה בטיחות ונעצר באתר בנייה, ברחוב ירמיהו בירושלים. צוותי החילוץ והכיבוי שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב אנוש. כעבור זמן מה נקבע מותו.

נהג האוטובוס, שככל הנראה איבד שליטה על הרכב נפצע גם הוא במצב בינוני, בנוסף לפצוע נוסף במצב קל. לפי תיעוד ממצלמת האבטחה מזירת התאונה, נראה כי נהג האוטובוס איבד שליטה לאחר שרכב פרטי נכנס לו לנתיב בניגוד לחוקי התנועה. בסך הכל נהרגו ביממה האחרונה עשרה בני אדם בתאונות דרכים, כולל שני אזרחים ישראלים, אב ובתו, שנהרגו בתאונה בבריטניה.