בלגן בכבישים: מחר – שביתה וחסימות של נהגי האוטובוס ברחבי הארץ

נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית ישבתו פעם נוספת וצפויים אף לחסום כבישים ברחבי הארץ החל מהשעה 16:00 ועד לבוקר יום שישי. הנהגים מוחים על האלימות נגדים, ודורשים משרת התחבורה מרב מיכאלי לתקצב 20 מיליון שקלים לטובת שיפור תנאיהם

.אוטובוס
אוטובוס בדרום הארץ, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית ישבתו מחר (חמישי) פעם נוספת וצפויים אף לחסום כבישים ברחבי הארץ, החל מהשעה 16:00 ועד לבוקר יום שישי. השביתה מגיעה לאחר שביום שלישי האחרון, בית הדין הארצי לעבודה הסיר את צווי המניעה שניתנו, ובכך נהגי ונהגות האוטובוסים יוכלו להמשיך בשביתות בעקבות "התעלמותה המוחלטת של השרה מדרישות הנהגים", לטענתם. הנהגים מוחים על האלימות נגדים, ודורשים משרת התחבורה מרב מיכאלי להעביר פער של 20 מיליון שקלים לטובת שיפור תנאי שכרם, מה שגורם לטענתם למחסור בנהגים.

להלן רשימת הערים השובתות בהן לא ינתנו שירותי תחבורה ציבורית:

ירושלים - קווי ירושלים - שפירים, קווי ירושלים - בית שמש, ירושלים - בני ברק, ירושלים מודיעין עילית. ירושלים, נווה אילן.

נתניה - כל התחבורה העירונית.

אשדוד - כל התחבורה העירונית ובינעירונית באשדוד והמושבים והסביבה.

פתח תקווה - תחבורה עירונית וחלק בינעירונית.

ראש העין - כל התחבורה העירונית ובינעירונית.

יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית.

בני ברק - קווי בני ברק - ירושלים, קווי בני ברק רעננה.

נמל תעופה בין גוריון- קווי ירושלים - נתב"ג.

גן יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית.

באר שבע – כל התחבורה העירונית.

אריאל - כל התחבורה העירונית והבינעירונית.

מועצה אזורית שומרון - כל התחבורה העירונית וחלק מבינעירונית.

בית שמש - כל התחבורה העירונית והבינעירונית לכיוון ירושלים וממנה.

מחאת נהגי האוטובוס
מחאת נהגי האוטובוס, 24 ביוני

על פי ההחלטה שהתקבלה אמש, מדובר בשביתה אחת מתוך רבות אשר צפויה להתקיים. מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר: "שרת התחבורה פשוט מצפצפת על הנהגים, ובלי צופר. המצב כיום הוא ש"40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022".

"מחסור של 5000 נהגים", הוסיפו הנהגים, "ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהטיקטוק ותראה בני אדם".

ההסתדרות הלאומית מסרה בתגובה: "אנחנו פונים לשרת התחבורה - ראינו איך אתם יודעים להעביר עשרות מליונים בלילה אחד לצורכי תקציב מפלגות, אבל הנהגים צריכים לזעוק כדי לקבל תנאי מחיה מינימליים? יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. אנחנו לא יוצאים לחופשת בחירות – אנחנו יום יום סובלים ומסכנים את עצמנו ואת ציבור הנוסעים על עוד השרה לא מתערבת".