נמשכים החיפושים אחר ספיר נחום: מעצר בן זוגה הוארך בשבוע

בית משפט השלום בחיפה הטיל צו איסור פרסום על שמו של החשוד במעורבות בהיעלמותה של בת ה-24 מעכו, וכן על כל פרט מפרטי החקירה. כוחות משטרה ממשיכים בסריקות נרחבות אחריה באזור הצפון - והחשש לחייה גובר. מפקד תחנת עכו: "הנחת העבודה שלנו שהיא בחיים"

זמן צפייה: 06:46

מעצרו של בן זוגה של ספיר נחום, אשר נעדרת מאז יום חמישי, הוארך הבוקר (שני) בשבוע, בתום דיון שנערך בבית משפט השלום בחיפה. בן הזוג של נחום חשוד במעורבות בהיעלמותה, וצו איסור פרסום הוטל על שמו של החשוד ועל כל פרט מפרטי החקירה.

בינתיים, כוחות המשטרה ממשיכים בסריקות נרחבות אחר הנעדרת, שיצאה מביתה ביום חמישי כדי להביא את בנה למעון ולא שבה לביתה, והחשש לחייה גובר ככל שנוקפות השעות. החיפושים מתמקדים באזור היישוב הבדואי אבטין שבצפון - והחשד הוא שהיא כלואה במבנה כלשהו באזור הזה. מפקד תחנת משטרת עכו ניר ג'מבר אמר הבוקר: "הנחת העבודה שלנו שהיא בחיים. אנחנו הופכים כל אבן כדי למצוא אותה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2206060841' autoplay='0' credit='' desc='מפקד תחנת עכו: "הנחת העבודה שלנו היא שהיא בחיים"' poster='' kid='1_c63o1rmh' duration='']

בן זוגה לשעבר של נחום, כוכב טיקטוק מוכר בחברה הערבית, נעצר בתחילת החודש שעבר עם כמה מחבריו, לאחר שהם נכנסו בצהרי שבת לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו עם עגלות רתומות לסוסים והתפרעו. הצעירים תיעדו עצמם מקללים ומאיימים על חברי הקיבוץ, עד שאנשי הביטחון הרחיקו אותם מהמקום. זמן קצר לאחר שנעצרו הם שוחררו.

ספיר נחום
ספיר נחום | צילום: באדיבות המשפחה

יצוין כי משפחתה של ספיר נחום מוכרת לרשויות הרווחה, אם כי על רקע כלכלי ולא בשל אלימות במשפחה. גורמי הרווחה מצויים בקשר עם המשפחה שכן בן זוגה לשעבר לא העביר את דמי המזונות לספיר. כמו כן, עובדות סוציאליות נמצאות בקשר עם המשפחה וילדיה של ספיר, תינוק בן שמונה חודשים וילדה בת שנתיים, טרם יודעים את שאירע לאמם.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2206051716' autoplay='0' credit='' desc='אמה של ספיר: "אמרתי לה שמשהו מסריח בקשר הזה"' poster='' kid='1_876qbq11' duration='']

אמה של נחום, סוזי (סולטנה), סיפרה אתמול לחדשות 13: "היא לקחה את בתה ב-08:30 למעון ואז הייתה אמורה לחזור. ב-09:00 היא עדיין לא הגיעה. איך זה יכול להיות? אין מצב. היא הייתה מודיעה שהיא מתעכבת, אבל כלום. יצאה ולא חזרה".

לדברי האם, "אני יודעת ברמה של 95% איפה היא. חשבתי בהתחלה שהיא בצימר, או נעולה באיזה מקום. אימא מרגישה את הבת שלה". היא סיפרה כי חלמה חלום "שהיא כלואה באיזה מקום. ראיתי אותה שהיא מרימה את הידיים שלה וצועקת 'אימא, תעזרי לי' - ואז התעוררתי".

עוד אמרה האם כי בתה ספיר היא "ילדה טובה, אשת בית. היא מסורה לילדים שלה". על בן זוגה שנעצר בחשד למעורבות בהיעלמותה אמרה: "אני לא יכולה להיכנס לזה, היא לא הייתה מספרת לי מה קורה; אבל אמרתי לה שיש משהו מסריח בקשר הזה. גם בתי השנייה אמרה לה, 'תקשיבי לאימא'".

בסוף השבוע אמרה אחותה של ספיר, עדן: "אני חושבת שמישהו כלא אותה איפשהו, שהיא במקום כלשהו והיא לא יכולה לצאת ממנו. דיברתי על זה גם עם המשטרה".

חיפושים אחר הנעדרת ספיר נחום באזור עכו
חיפושים אחר הנעדרת ספיר נחום באזור עכו | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב יורם סופר, הטיל אמש בתום הערכת מצב שקיים את חקירה המקרה על ימ"ר חוף. כוחות המשטרה עורכים חיפושים נרחבים אחר נחום ברחבי עכו, וכן באזורים שונים בגזרה, בסיוע מתנדבים ותוך הפעלת יחידות מבצעיות שונות, ובהם יחידות פרשים וכלבנים, וכן נעשה שימוש ברחפנים ובמסוק. עורך הדין פארס אבריק מהסנגוריה הציבורית, המייצג את החשוד, אמר: "פגשתי אותו והוא הכחיש כל קשר לאירוע".