גדרות הוצבו בגבול בני ברק - והתושבים זועמים: "בושה" • תיעוד

כעס רב נרשם בקרב תושבי העיר על הקמת גדרות בגבול עם רמת גן. עשרות עסקנים הגיבו והפנו אצבע מאשימה לראש עיריית רמת גן: "בושה וחרפה להתנהלות ראש העיר"

זמן צפייה: 04:11

מגפת הקורונה: גדרות הוצבו הבוקר (שני) בגבול בין הערים רמת גן ובני ברק, ועוררו זעם בקרב תושבי העיר החרדית. עשרות עסקנים בעיר הגיבו ואמרו כי על עיריית בני ברק לשלוח פקחים לפרק את הגדר: "לקחת רכב אשפה ולדרוס את זה".

כמו כן, הופנתה אצבע מאשימה לראש עיריית רמת גן, על אף שלא ברור האם מדובר ביוזמה פרטית או של העירייה: "בושה וחרפה להתנהלות ראש העיר של רמת גן".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה ליועמ"ש מנדלבליט בטענה כי "לרשויות המקומיות כי אין בסמכותן להגביל תנועה של אזרחים בהתאם לסמכויות המוקנות בדין בהתאם לתקנות שעת חירום. התקבלה פניה בלשכתי כי עיריית רמת גן מגדרת את המעברים בתחומה למעבר הולכי רגל ללא סמכות חוקית. אבקש את התערבות היועץ המשפטי לממשלה אל מול הרשות המקומית בדחיפות. יש בהתנהלות זו כדי לפגוע בכבוד האדם וחמור מכך היא נעשית ללא סמכות חוקית".

גדר בגבול רמת גן-בני ברק | צילום: חדשות 13

אמש, משרד הבריאות הוציא מסמך שבו הוא מבקש להכריז על ערים נוספות מלבד בני ברק כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים בשל התפשטות מגפת הקורונה. ברשימת הערים במסמך נמצאות אשקלון, טבריה, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש. ועדת השרים צפויה להתכנס כבר היום בצהריים להגדרת "אזור מוגבל" במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה ולהכריז על הסגר בכמה מהערים.

כמו כן במסמך צוין כי יש להאריך את ההכרזה על בני ברק כאזור מוגבל בארבע ימים נוספים. הלילה יתקיים דיון במחוז הדרומי של המשטרה בהשתתפות ראש עיריית אשקלון כדי להבין את המשמעויות. ככל הנראה תוטל מחר הגבלה חלקית על הנכנסים והיוצאים מהעיר.