ליל מהומות בבני ברק: אוטובוס נרגם והוצת, תושבים פונו מבתיהם

במהלך ההתפרעויות בעיר הותקף נהג אוטובוס על ידי חבורת צעירים, שהשתלטה על כלי הרכב והעלתה אותו באש. הנהג נפצע קל, 4 חשודים נעצרו. בירושלים נגרם נזק לרכבת הקלה ע"י מפגינים חרדים

זמן צפייה: 05:29

המהומות נמשכות: במהלך הלילה (שני) נרשמו בבני ברק התפרעויות מצד מפגינים חרדים. אוטובוס שנכח במקום נרגם באבנים על ידי חבורת צעירים, והנהג, בן 41, נפצע קל. לאחר שפונה לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי - חבורת המתפרעים השתלטה על כלי הרכב והעלתה אותו באש. המשטרה עצרה ארבעה חשודים.

השריפה שפרצה במקום התפשטה גם לבניין סמוך, ותושבים נקראו להתפנות מבתיהם. הגעת כוחות הכיבוי למקום, על פי הטענות, התעכבה. במקביל ללוחמי האש הגיעו לזירה גם כוחות יס"מ, שהשליכו רימוני הלם לפני הגעתם.

עוד בחדשות 13:

בזמן עימותים עם חרדים בבני ברק: שוטר ירה באוויר • תיעוד

סקר: העבודה בראשות מיכאלי עוברת את אחוז החסימה; לפיד מתחזק

בת חמישה חודשים נדבקה בקורונה ומאושפזת בבי"ח במצב קשה

אוטובוס שנשרף על ידי מתפרעים בבני ברק | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר באותו ערב, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הגיע להפגנה ברחוב בני עקיבא בעיר וגורש מהמקום, כאשר הרכב שבו נסע הותקף. 10 נפצעו קל משאיפת גז פלפל.

גם בירושלים נרשמו אמש התפרעויות מצד מוחים חרדים. כמה מהמתפרעים ניפצו באבנים את שמשות הרכבת הקלה וגרמו נזק לתחנות באזור. חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה, מסרה כי המפגינים יצקו בטון למסילות הרכבת, גרמו נזק כבד לתחנת שבטי ישראל והשליכו צבע דביק על הקרונות.

אוטובוס שנשרף על ידי מתפרעים בבני ברק | צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א

אמש התייחס לעימותים בעיר ח"כ משה גפני בפתח כינוס החירום בעיריית בני ברק. "אני רוצה לראות אם המשטרה הייתה מעיזה להעניש קולקטיבית את כל תושבי רמת אביב בגלל שהייתה הפרה בשכונה", הצהיר. "אני מכיר את תושבי בני ברק, למעלה מ-210 אלף תושבים, שומרי חוק וסדר, אין להם שום קשר למה שנעשה על ידי כמה בחורים צעירים".

אוטובוס שנשרף על ידי מתפרעים בבני ברק
אוטובוס שנשרף על ידי מתפרעים בבני ברק | צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א

אירועי הלילה הגיעו לאחר יום של עימותים בין כוחות המשטרה ומתפרעים מהמגזר החרדי, ברקע מאמצי האכיפה של הנחיות הסגר. אתמול בצהריים שוטר שהגיע לאכוף את התקנות בבני ברק נלחץ מהצעקות של התושבים - וירה באוויר. על פי הודעת המשטרה, סביב השוטרים שהגיעו למקום החלה התקהלות של כמה חרדים שאף יידו לעברם אבנים, וכי "מאחר והמתנדב חש סכנה לחייו - הוא ביצע ירי באוויר", לשון ההודעה. לא היו נפגעים באירוע.

באשדוד, זמן קצר קודם לכן, כוחות המשטרה הגיעו למוסד גרודנא, שכזכור - לאורך השבוע האחרון נותר פעיל ומנהליו סירבו לסגור את שעריו. במקום החלה התגודדות, כאשר כמה מהמתנגדים ניסו להיכנס למוסד בכוח. ארבעה שוטרים נפצעו קל, ארבעה מתפרעים נעצרו.

במקביל בירושלים, עימותים פרצו בין חסידי סאטמר לשוטרים שהגיעו לשכונת מאה שערים על מנת לסגור ישיבה שפעלה בניגוד להנחיות. על פי המשטרה, מאות המוחים שהתקהלו במקום יידו חפצים לעבר כוחות הביטחון. אדם אחד נעצר.