עימותים בבני ברק: ניידת נרגמה באבנים; שישה מתפרעים נעצרו

תיעוד: במהלך פעילות אכיפה של הנחיות הסגר בעיר, כמה מהמתפרעים במקום הבחינו ברכב שבו שוטרים, ניפצו את שמשותיו ואף ניסו לפרוץ פנימה. שוטרת נפצעה קל. נתניהו, דרעי ואוחנה גינו

זמן צפייה: 00:54

רכב משטרתי הותקף אמש (חמישי) בבני ברק על ידי מתפרעים, במהלך פעולת אכיפה של הנחיות הקורונה בעיר. כמה מהנוכחים במקום, שהתקהלו באופן בלתי חוקי, הבחינו ברכב שבו שוטרים, רגמו אותו באבנים, ניפצו את שמשותיו וניסו לפרוץ את דלתותיו. שישה מתפערים נעצרו. שוטרת נפצעה קל במהלך האירוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועים, ובחשבון הטוויטר שלו כתב כי הוא "מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק, ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים. אנו נפעל ביד קשה נגד מפירי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד מכלא אשל: אסיר שפך מים רותחים על ראש חברו שנפגע קשה

תיעוד מבני ברק: המשטרה פשטה על ישיבה שפתחה בסגר – 2 נעצרו

"הכניסה לממשלה הייתה טעות": מירב כהן מדברת על הכול

חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק
חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק | צילום: מחאות החרדים

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי גינה את ההתפרעויות, ומסר: "האלימות הקשה בבני ברק, של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר - חמורה ומקוממת. צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים".

מעיריית בני ברק נמסר: "העירייה מגנה בכל תוקף את התקרית האלימה. אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכול למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה. מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך. לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים".

חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק
חרדים מתקיפים ניידת משטרה בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "יש לגנות אלימות מכל סוג שהוא ולהבהיר חד משמעית כי זו לא דרכנו. יחד עם זאת אין מנוס מהתחושה כי המשטרה פועלת תחת לחץ התקשורת, ובמקום להפעיל שיקול דעת נגררת לעימותי רחוב שלא משיגים את צמצום ההתקהלויות אלא את ההיפך הגמור, וחבל שכך".

השרה עומר ינקלביץ' גינתה גם היא את המקרה: "תמונות האלימות הקשות כנגד שוטרים הערב בבני ברק מזעזעות. השוטרים הללו עושים עבודת קודש באכיפת הנחיות מצילות חיים, ומגיעה להם הוקרה על פעילותם. חובה למצות את מלוא חומרת הדין עם הפושעים שהרימו יד על שוטרים".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "האלימות הפרועה שראינו בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה. היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר. מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה".