אחרי התחקיר ב"שישי": יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית פרש

ב"שישי" נחשף כי דוד בלומברג חתם על הסכם השתקה עם עובדת שהייתה כפופה לו לאחר שזו התלוננה נגדו על הטרדה מינית. בתמורה לשתיקתה, הוא שילם לה כמעט רבע מיליון שקלים. היום הודיע בלומברג על פרישתו: "נפלנו קורבן למתקפה מרושעת וזדונית"

זמן צפייה: 01:31

יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית דוד בלומברג הודיע היום (שלישי) כי הוא פורש מתפקידו. פרישתו מגיעה ברקע התחקיר שפורסם ב"שישי" על ידי אילה חסון.

במסגרת התחקיר נחשף כי עובדת שהייתה כפופה לבלומברג התלוננה נגדו על הטרדה מינית. בלומברג חתם עם העובדת על הסכם השתקה, שבמסגרתו הוא שילם לה 240 אלף שקלים והעובדת בתמורה התחייבה שלא לספר על המקרה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-clips-part-2201072119' autoplay='0' credit='' desc='התחקיר המלא' poster='' kid='1_33jymdtj' duration='274']

בספרייה הלאומית הודיעו לעובדים היום על פרישתו של בלומברג. "קיבלנו בצער רב את החלטתו", נכתב בהודעה. "בלומברג תרם תרומה אדירה ומכרעת לתהליך ההתחדשות של הספרייה בעשורים האחרונים".

במכתב לעובדים שנשלח היום כתב בלומברג את הנסיבות שהובילו לפרישתו: "בעת האחרונה, בעקבות מהלך שעשינו ממניעים עניינים וטהורים, היינו מתוך אמונה שלמה וכנה כי יביא תועלת רבה למפעל ההתחדשות ויקדם את הספרייה, נפרצו השערים והספרייה ואני נפלנו קורבן למתקפה עזה ומרושעת, מתקפה המונעת משיקולים זרים ופסולים של נקמנות פוליטית ואישית".

עוד כתב בלומברג כי "בין היתר, נפלתי קורבן למתקפות אישיות שכללו הטלת דופי ביושרי, במניעיי, ובהתנהלותי, התקפות בהיקף ובעצמה כאלה שנוצרה פגיעה משמעותית במעמדי הציבורי, מעמד אותו רכשתי ביושר ובעמל רב".

בלומברג המשיך לטעון במכתב ששיגר היום כי "ההתקפות הזדונית הללו, כללו סילופים, עיוותים ואיומים, ואף המצאות חסרות כל שחר שאותן אני מכחיש ודוחה בשאט נפש. אולם בגילי המתקדם ובמצבי הבריאותי אני מוצא כי תש כוחי. אין בי עוד כוח להמשיך במאבק לעצור את הכוחות הזדוניים, להגן מפניהם על הספרייה ועלי, ולטהר את שמי. אינני בנוי יותר להשיב מלחמה שערה, ואינני מוכן לחשוף עוד את הספרייה הלאומית, ואת משפחתי – את רעייתי, את ילדיי את נכדי – להמשך העיסוק התקשורתי חסר הרחם בפרשה".

בסיום מכתבו כתב בלומברג כי "במצב עניינים זה, לאחר ששקלתי היטב את הדברים, הגעתי למסקנה כי כדי להבטיח שהספרייה לא תיפגע ולא לפגוע בתוכנית ההתחדשות והשלמת המבנה החדש של הספרייה, וכדי להגן על שמי הטוב, עליי לפרוש מפעילותי בספרייה
הלאומית. לפיכך הריני מודיע בזאת על התפטרותי מתפקידיי בספרייה ומאחל לה הצלחה רבה בהמשך דרכה החשובה".