רכב אחר אוטובוס - והשחית את תמונת הדוגמנית שעליו • תיעוד

רוכב אופניים חרדי תועד כשהוא קורע את תמונתה של גלית גוטמן שהודבקה על אוטובוס, כשזה עצר ברמזורים - לעיני נהגים והולכי הרגל. "עצוב לראות את הפנאטיות שמתחוללת לנגד עינינו"

זמן צפייה: 02:36

שלט פרסומת ועליו תמונתה של הדוגמנית גלית גוטמן שנתלה על אוטובוס, הושחת הבוקר (ראשון) בבני ברק. רוכב אופניים חרדי תועד כשהוא נוסע אחרי האוטובוס, וכאשר עצר הרכב ברמזורים – ניגש אל השלט וקרע אותו בידיו - באור יום ולעיני הנהגים והולכי הרגל.

גוטמן הגיבה לתיעוד ואמרה: "אני מזועזעת מהסרטון הברוטאלי והאלים שראיתי. הסרטון ממשיך קו ישיר של אלימות כנגד נשים במרחב הציבורי והדרת נשים. בואו נייחל כולנו לימים שלא נראה תופעות כאלה. עצוב לראות את הפנאטיות שמתחוללת לנגד עינינו''.

עוד בחדשות 13:

לאחר הביקורות: הרב פירר ביטל את מופע המחווה לשלמה ארצי

הדרת נשים במערכת הבחירות: הושחת שלט עם פניה של לוי אבקסיס

חרדי רכוב על אופניים משחית תמונת אישה מאוטובוס בבני ברק
חרדי רכוב על אופניים משחית תמונת אישה מאוטובוס בבני ברק | צילום: חדשות 13

בחודש ינואר הושחת שלט בחירות של מפלגת "גשר" בראשותה של אורלי לוי אבקסיס, בכביש בגין, החוצה את ירושלים. במקום שבו הופיעו פניה של לוי אבקסיס קרעו אלמונים את השלט והותירו את סיסמת הבחירות של המפלגה ואת שמה, מה שככל הנראה מעיד על השחתה על רקע מגדרי ולאו דווקא פוליטי.

"עוד מקרה מדאיג של השחתת שלטי חוצות של פוליטיקאית, שפוגע לא רק בזכות הבסיסית של נשים לבחור ולהיבחר, ובטוהר הבחירות הדמוקרטיות, אלא גם פוגע בנשים כולן", אמרה עו"ד מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל. "השחתת תמונות נשים במרחב הציבורי היא מעשה אלים שמטרתו להעלים נשים, ולבטל את קולן ואת השפעתן. בבסיסו ההתייחסות לנשים כאל מפגע ואובייקטים מיניים שצריך להסתיר. ההדרה וההסתרה של נשים וניסיון ליצור מרחבים 'סטריליים' מנשים היא משפילה, פוגענית ורווייה בשנאת נשים. מחר תדון ועדת הבחירות המרכזית בעתירה שלנו נגד הדרתן של פוליטיקאיות משלטי חוצות. לנו אין סובלנות למעשים המכוערים האלה, והגיע הזמן שמשטרת ישראל תמצה את הדין עם העבריינים".

שלט חוצות של אורלי לוי אבקסיס שהושחת
שלט חוצות של אורלי לוי אבקסיס שהושחת | צילום: חדשות 13

מבדיקה שנערכה בחדשות 13 במהלך הבחירות לכנסת ה-21 התברר שלא מדובר בהדרה שמתבצעת רק בקניון איילון ובצומת גהה, שסמוכים לבני ברק, אלא גם במוקדים אחרים ברחבי הארץ.

מהבדיקה עלה כי בכמה אזורים מרכזיים בבית שמש ובירושלים - לא ניתן להציב תמונות של נשים על שלטי חוצות. החשש הגדול ביותר של חברות השילוט הוא מהשחתה: "בבני ברק מן הסתם אתה לא יכול לשים (תמונות נשים). ובכל האזורים החרדיים כמו בית שמש ומקומות אדוקים אחרים", אמרה לחדשות 13 נציגה בחברת שילוט. "אני חושבת שבירושלים יש בעיה", אמרה נציגה של חברת שילוט נוספת. "בבני ברק אפשר, אבל בלי פנים", הוסיפה.

ימים ספורים לאחר מכן שיגרו נשות יש עתיד מכתב ליועץ המשפטי בקריאה שיפעל למניעת הדרת הפוליטיקאיות. במקביל, שדולת הנשים שיגרה מכתבי התראה לפני עתירה לבית המשפט, לרשויות המקומיות ולחברות השלטים שמסרבים להציג נשים. "מחיקה של ראשות מפלגה היא פגיעה ביסוד הבחירות ההוגנות", אמרה מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים.