הכבישים שייחסמו והשינויים בנתב"ג: מתכוננים לביקור הנשיא ביידן

המשטרה עדכנה על שינויים בהסדרי התנועה ביום רביעי הקרוב, כחלק מההכנות לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל. גם ברשות שדות התעופה נערכים, ובצה"ל חוששים מירי רקטי מהרצועה • כל הפרטים

זמן צפייה: 00:53

המפכ"ל קובי שבתאי אישר היום (ראשון) את התוכנית המבצעית של המשטרה לאבטחת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל. במהלך ימי הביקור יפעלו מעל 16 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים אשר יתפרסו בשטח על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור הממלכתי.

המבצע הלאומי שייקרא "מגן כחול 3" כולל את היערכות המשטרה במרחב נתב"ג, ירושלים והצירים הראשיים המובילים לבירה. בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, יפעלו מרכזי שליטה ומוקדי משטרה על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל המבצע. גורם במשטרה אמר הבוקר כי נבדקים מידעים מודיעניים לא ממוקדים.

גם בצה"ל תהיה היערכות מוגברת בכל הקשור לעזה, מחשש לירי רקטי מהרצועה כפי שקרה במהלך ביקורו של הנשיא לשעבר ברק אובמה. מדובר צה"ל נמסר כי הערב יערך אימון צבאי לקראת ביקור הנשיא ביידן, במסגרתו תורגש תנועה של כלי טיס בשמי מרכז הארץ.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן נואם על המצב באוקראינה
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כחלק מהשלמת ההכנות וההיערכות לקראת המבצע, התקיימה גם תרגולת מודל ליווי ואבטחה של מערך השיירה שעתיד להוביל את הנשיא ביידן ופמלייתו, בין האתרים השונים בהם הוא עתיד לבקר. בתוך כך, המשטרה ביצעה ומבצעת תרגולות נוספות כחלק מהיערכות הכוחות.

במהלך ימי הביקור, החל מיום רביעי בצהריים ועד יום שישי בצהריים, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים באזור המרכז, בצירים המובילים לירושלים וברחבי העיר. כמו כן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לעיר לפרקי זמן קצרים ונקודתיים.

עומסי תנועה בכבישים
עומסי תנועה בכבישים

כביש 1 צפוי להיסגר לתנועה ביום רביעי ממחלף שפירים ועד למחלף סחרוב בשני הכיוונים, וכמו כן יחסמו הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן וממחלף נשרים, והתנועה תופנה לכבישים 44, 444 ו-443. המשטרה הדגישה כי בהמלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כלי טייס, לרבות רחפנים, למרחב האווירי של נתב"ג וירושלים.

גם רשות שדות התעופה ונתב"ג נערכים להגעתו של הנשיא ביידן, וכל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 יועברו לטרמינל 3. טיסות הפנים יצאו ללא שינוי מטרמינל 1, שייסגר שוב לטיסות בינלאומיות בחצות הלילה שבין חמישי לשישי. החל מיום שלישי עד יום שישי אחר הצהריים יצאו מטרמינל 3 גם הנוחתים בטיסות הפנים. הפעילות הבינאלומית תוחזר לטרמינל 1 החל מהשעה 1:00 בלילה שבין שבת לראשון.

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המפכ"ל שבתאי אמר: "זהו מבצע לאומי וביקור אסטרטגי שמובילה משטרת ישראל עם למעלה מ- 16 אלף שוטרים ולוחמים ביבשה, באוויר ובים, ולצידה שותפים כל ארגוני הביטחון בישראל. בימים בהם ישהה נשיא ארצות הברית בישראל, יפעל מרבית הכוח המבצעי של משטרת ישראל לאבטחת הביקור".

"יש לזה משמעויות גדולות שאנו לוקחים בחשבון", הוסיף שבתאי, "ולצד הביקור אנו נעשה הכל בכדי לאפשר את שגרת חייהם של אזרחי ישראל תוך מתן מענה יעיל ומהיר ככל שניתן לכל אירוע ולכל קריאה. המשימה המרכזית של משטרת ישראל היא לאפשר את הביקור ללא אירועים חריגים תוך אבטחת הביקור והאישים מרגע נחיתת הנשיא בארץ ועד עזיבתו לסעודיה. בכדי לבצע את המשימה אנו לא נחסוך בשום אמצעי ויכולת שברשות המשטרה ואנו נערך עם מענה מבצעי חזק ומקיף לכל תרחיש".