נשיא אוניברסיטת ב"ג: "חשפנו תא איסלאמיסטי שהפעיל משמרות צניעות"

פרופ' דניאל חיימוביץ חשף את הדברים באירוע שבתרבות שנערך בבאר שבע. הוא סיפר כי תא בגודל 3 סטודנטים נהג לצלם סטודנטיות בדואיות שפעלו לא בצניעות לדעתם ואיים עליהן. "זה מצב מורכב, הם לא יכלו להתלונן בפומבי, טיפלנו בזה"

זמן צפייה: 01:44

נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ, חשף היום (שבת) באירוע שבתרבות עם העיתונאי רועי כ"ץ כי תא איסלאמיסטי פעל באוניברסיטה "כמשמרות צניעות" ואיים על סטודנטיות וסטודנטים. חיימוביץ סיפר שהתא כלל 3 סטודנטים אך סירב לענות האם הסטודנטים המאיימים עדיין לומדים באוניברסיטה.

"כשגילינו את התא נחרדנו, ערבים ויהודים ביחד", סיפר פרופ' חיימוביץ. חברי התא מצאו בשטח האוניברסיטה שבבאר שבע סטודנטיות בדואיות שלא פעלו בצניעות לדעתם, "הם צילמו סטודנטים וסטודנטיות בדואים ואיימו עליהם שישלחו את התמונות לחמולה או למשפחה שלהם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2203261353' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ חיימוביץ′ באירוע שבתרבות' poster='' kid='1_qo0hacqo' duration='109']

לדברי נשיא האוניברסיטה, התא נחשף כאשר הסטודנטים שאוימו הגיעו כדי להתלונן. "גילינו את זה כשהם התלוננו. זה מצב מורכב, הם לא יכלו להתלונן בפומבי. מדובר ב-3 סטודנטים שפעלו בתוך תחומי האוניברסיטה אבל טיפלנו בזה".

הוועד להצלת הנגב מסר בעקבות חשיפת תאי משמרות-הצניעות האיסלאמיסטיות באוניברסיטת בן גוריון: "אנו מחזיקים בבטן כבר חודשים את המידע הזה, אך לאחר חשיפתו של נשיא האוניברסיטה - אנו גאים לספר כי הסטודנטית פנתה אלינו, לאחר שלא קיבלה מענה ראוי מהמשטרה והרשויות - ובייחוד לאחר ששמעה קולות במשפחתה שקוראים לרצוח אותה. מייד הנחנו אותה לרדת למחתרת תוך הצמדת שמירה חמושה, בוא-בזמן החלנו בהפעלת מכבש לחצים על המחוז הדרומי ועל יחידת הטיק טוק, בכדי לאתר את המסית תוך עדכון הסטודנטית".

"לאחר יומיים, נודע לנו מהמשטרה כי המסית נעצר, ואף הודענו לסטודנטית ששמחה מאוד. אנו מודאגים מהמקרה ומתריעים שקיימים תאים רדומים של ארגונים איסלאמיסטיים קשים ומסוכנים הרבה יותר. אנו קוראים לשב"כ להתחיל ולפעול בשטח האוניברסיטה בכדי לסכל התארגנויות כאלו ואחרות שמטרתן הוא טרור ופגיעה באזרחים".

מאגודת הסטודנטים באוניברסיטה הדרומית נמסר: "דורשים לסלק את הסטודנטים המעורבים". לדבריהם, "הופתענו לגלות שקבוצה כזו פועלת בקמפוס. האגודה מגנה כל סוג של אלימות והטרדות המאיימות על ביטחון אישי בקרב נשים וגברים כאחד. לא נאפשר פגיעה כזו בקהילה הסטודנטיאלית, ולא ניתן מקום למקרים של פגיעה בפרטיות וצנעת הפרט. כמו כן, אנחנו קוראים לכל סטודנט או סטודנטית שנפגעו לפנות אלינו, ונדאג לתמיכה וגב מלא בנושא".