ממה התאכזבה השפית של המסעדה הטבעונית שזכתה בתואר יוקרתי?

"אופה" קטפה את המקום הראשון בקטגורית המסעדות הטבעוניות בדירוג המדריך הקולינרי המוערך "גומיו" לשנת 2019. השפית: "זו מסעדת ירקות ופירות, כמו שיש לבשרים - זהו ז'אנר לכל דבר"

זמן צפייה: 03:02

מסעדת "OPA" התל אביבית, שמטבחה מבוסס על פירות וירקות, קטפה את המקום הראשון בקטגוריית המסעדות הטבעוניות בטקס של המדריך הקולינרי הצרפתי "גומיו". בריאיון ל"החדשות עם יעקב אילון", סיפרה היום (שני) השפית שיראל ברגר כי היא מתרגשת על הבחירה במסעדה שלה. עם זאת, היא ציינה כי לא התחברה לקטגוריה הנפרדת בו זכתה ואף התאכזבה ממנה.

"בכל הקשור לאוכל - המילה 'טבעונות' בעייתית עבורי, ולכן קצת התבאסתי על הקטגוריה", סיפרה ברגר. כפי שהיא רואה זאת, מטבח שמבוסס על פירות וירקות הוא ז'אנר העומד בפני עצמו "אופה היא לא מסעדה טבעונית. היא מסעדת ירקות ופירות, כמו שיש מסעדת בשרים - זהו ז'אנר לכל דבר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יש לך חזייה?": ההתכתבות בין חשוד בפדופיליה ל"בת 13" • תיעוד

גנץ למשותפת: השמיעו את קולכם, אך הביקורת על צה"ל – אינה אמת

הערב: החלק השני בתחקיר על הסדקים באימפריה של עדי קייזמן

השפית שיראל ברגר, מסעדת ''אופה''
השפית שיראל ברגר, מסעדת ''אופה'' | צילום: חדשות 13

בין המנות המיוחדות שזיכו את המסעדה בפרס הנכסף, המליצה השפית הצעירה על מנת תפוח מומלח ומיובש, לאחר שיושן במשך כחודשיים בשמן זית, המוגש לצד קרם מפלפל מקסיקני חריף. עוד ניתן למצוא במסעדה מנות שבושלו בציר פטריות מותססות וקוג'י, זרעי חרדל מוחמצים וצ'יפס מתפוח אדמה מותסס.

מנה של השפית שיראל ברגר, מסעדת ''אופה''
מנה של השפית שיראל ברגר, מסעדת ''אופה'' | צילום: חדשות 13

קהל המבקרים במסעדה, כך סיפרה ברגר, "לרוב אינו טבעוני. זה קהל של סקרנים, של חובבי אוכל, אנשים שפתוחים בראש". ברגר, שלמדה בניו יורק ושבה לישראל, סיפרה שהיא התאהבה בקונספט של מטבח המבוסס על פירות וירקות, במיוחד אלה שגדלים בארץ: "בישראל יש את הירקות הטובים בעולם". "המטבח הזה לא כ"כ פופולרי בעולם הקולינרי, אבל הוא עוד יהיה, אני בטוחה בזה. ירקות ופירות צריכים להיות במרכז השולחן", סיכמה השפית הזוכה.

מנה של השפית שיראל ברגר, מסעדת ''אופה''
מנה של השפית שיראל ברגר, מסעדת ''אופה'' | צילום: חדשות 13