העברת הבעלות על בית"ר: ג'קי בן זקן תיווך בין חוגג לאברמוב

לאחר שבעליו הנוכחיים של בית"ר ירושלים כינס מסיבת עיתונאים בה קרא לח"כ ניר ברקת לסייע לקבוצה, ברקת גייס שני מיליון שקלים לטובת המועדון וכינס ישיבה לילית בה השתתפו הצדדים - כאשר מי שייצג את חוגג בעסקה הוא איש העסקים ובעלי מ.ס אשדוד - שריצה בעבר מאסר על עבירות קבלת דבר במרמה

זמן צפייה: 01:29

ג'קי בן זקן, הבעלים של מועדון הכדורגל מ.ס אשדוד, הוא איש העסקים שתיווך בהסכם העברת הבעלות על מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים בין משה חוגג לברק אברמוב, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית. בן זקן, יש לציין, ריצה בעבר מאסר, זאת בעקבות עבירות של קבלת דבר במרמה ועבירות ניירות ערך שונות.

לאחר ששלשום כינס חוגג מסיבת עיתונאים בה הוא התייחס למצב אליו נקלע המועדון והסביר את החלטתו של אברמוב לסגת מהרכישה, חוגג קרא לחבר הכנסת וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, שמזדהה כאוהד הקבוצה, לסייע כספית למועדון. במהלך הלילה האחרון התקיימו שיחות קדחתניות בין ברקת, אברמוב וחוגג, שיוצג על ידי בן זקן, וכך נסגרה העסקה ברגע האחרון, דקות אחדות לפני פקיעת מועד הצגת התקציב של הקבוצה בבקרה התקציבית.

ניר ברקת
ח''כ ניר ברקת | צילום: רויטרס

תחילה, הייתה כוונה שמשקיע אמריקני יקנה מניות מיעוט בבית"ר ויזרים למועדון כחצי מיליון דולרים, אך לאחר שהדבר ירד מהפרק, ברקת הודיע כי הצליח לגייס מיליונר יהודי, תושב חוץ מדרום אפריקה שיתרום 2 מיליון שקלים למועדון. מדובר באותו התורם שהעביר כספים לבית"ר בשנת 2013 כשאיציק קורנפיין היה היו"ר, לאחר שהקבוצה נקלעה לקשיים כלכליים בעקבות עזיבתו של ארקדי גאידמק.

ברק אברמוב
ברק אברמוב | צילום: פלאש 90

לאחר החתימה מסר אברמוב לאוהדי הקבוצה: "אני שמח ונרגש להיות הבעלים של המועדון העצום הזה, אותו אני אוהד מאז שאני זוכר את עצמי. זוהי זכות שנפלה בחלקי ואני מאמין באמונה שלמה שנצעיד את בית"ר שלנו למקומות טובים. יש לנו דרך ארוכה, אבל הוכחתם לא פעם שזה לא מפחיד אתכם".

"עברתם תקופה מורכבת מאוד של חששות ואי וודאות", הוסיף אברמוב, "זה קשה, אני יודע את זה. כאבתי את כאבכם, ועכשיו זה הזמן שלנו להתייצב כאיש אחד כדי לעשות את השינוי הנדרש. לשים הכל בצד ולהתאחד כאיש אחד לטובת עתיד בית"ר. בית"רים יקרים, לאחר אינספור ההודעות והטלפונים שקיבלתי מכם, אני קורא לבוא ליציעים ולהרעיד ביחד את טדי. נגמרו המילים - עכשיו זה זמן למעשים".