גוש דן חסום: הרב קנייבסקי יובא למנוחות ב-12:00 בבני ברק

מסע ההלוויה של מנהיג הזרם הליטאי שהלך לעולמו בגיל 94 ייצא מביתו לכיוון בית העלמין זכרון מאיר, ולפי הערכות המשטרה כמיליון איש צפויים להשתתף באירוע. חסימות הצירים בכל אזור מרכז הארץ החלו כבר משעות הבוקר המוקדמות, והציבור מתבקש להימנע מלהגיע עם רכבים לצירים שנחסמו ולסביבתם

זמן צפייה: 05:23

מסע ההלוויה של הרב חיים קנייבסקי ייצא היום (ראשון) בשעה 12:00 מביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק, לכיוון בית העלמין זכרון מאיר, שם הוא יובא למנוחות וייטמן לצד רעייתו, הרבנית בת-שבע קנייבסקי, שהלכה לעולמה בשנת 2011. מסכי ענק ומערכות הגברה יוצבו בכל רחבי העיר בני ברק וישדרו את התמונות מבית העלמין, על מנת למנוע דוחק באזור ההלוויה.

התקהלות בבני ברק הבוקר
התקהלות בבני ברק הבוקר | צילום: דוברות איחוד הצלה

לפי הערכות המשטרה כמיליון איש צפויים להשתתף במסע ההלוויה, אך לבית העלמין יוכלו להיכנס רק כ-300 עד 400 איש, קרובי משפחה של הרב קנייבסקי אשר מסומנים על ידי המשטרה. חסימות הצירים ברחבי גוש דן החלו כבר משעות הבוקר המוקדמות, והציבור מתבקש להימנע מלהגיע עם רכבים לצירים שנחסמו ולסביבתם. מרכבת ישראל נמסר כי לאורך כל היום צפויים עומסים קיצוניים ברכבות ובתחנות, והציבור מתבקש להימנע מנסיעות לא חיוניות.

פקקים לקראת הלוויתו של הרב קנייבסקי
פקקים לקראת הלוויתו של הרב קנייבסקי

כביש 4 חסום לתנועה ממחלף גנות למחלף מורשה בשני הכיוונים, ואילו כביש 471 חסום ממחלף שעריה למערב. עומסי תנועה כבדים יהיו לאורך כל היום בכביש 4 לשני הכיוונים, וגם בכביש 1 למערב, ממחלף שפירים עד מחלף גנות. בכביש 20 (דרך איילון) לדרום יש עומסים ממחלף כפר שמריהו עד לה גווארדיה, ולצפון ממבוא איילון עד לה גווארדיה.

מתנדבי ארגון הצלחה יתפרסו לאורך כל צירי ההלוויה ובצירים היקפיים, ויהיו מסונפים לחפ"ק שיקושר עם המוקד המרכזי של מד"א, שיתכלל את האבטחה הרפואית כולה. ארגון הצלה בשיתוף מכבי שירותי בריאות יעניקו שירותי רפואה דחופה במרכז הרפואי של מכבי ברחוב חזון איש בבני ברק.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2203200832' autoplay='0' credit='' desc='חרדים הולכים ברגל לבני ברק' poster='' kid='1_ztpqxmrh' duration='7']

במסגרת ההערכות הלאומית, גם צה"ל יסייע למשטרה, כאשר אצטדיון רמת גן יהפוך למנחת חירום ובו יהיו מסוקים בכוננות עם צוותים של יחידת החילוץ 669, פלוגות אלונקאים ייפרסו בשטח, וחיל האוויר יספק צילומים מהאוויר לטובת המשטרה.

במהלך הלילה התקיימה הערכת מצב של שר התקשורת יועז הנדל בשיתוף הדרג המקצועי במשרדו, בשל הנחת המוצא שהעומס באירוע ייצור קשיים בהוצאה וקבלה של שיחות טלפון באזור ההלוויה. המשרד מבקש מהציבור להימנע מלעשות שימוש שאינו דחוף במכשיר הסלולרי על מנת לאפשר זמינות במצבי חירום.

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי
הרב חיים קנייבסקי

הרב קנייבסקי נפטר ביום שישי בגיל 94 בביתו שבבני ברק, לאחר מאמצי החייאה ממושכים של צוותי הרפואה שהוזעקו למקום. נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב: "חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".