האסון בפעוטון: המשטרה ביקשה להאריך מעצר, המנהלת והמטפלת שוחררו

המנהלת וארבע המטפלות מהפעוטון בבאר שבע שבו נהרג תינוק בן שנה וחצי אתמול לאחר שנפל ממתקן הובאו לבימ"ש השלום בעיר. נציג המשטרה טען כי קיימת מסוכנות מצד המטפלת שהיית במקום שכן "הייתה רשלנות בהשגחה על הפעוט". סנגורה: "איך במקרה של נפילה היא מסוכנת?"

זמן צפייה: 01:01

לבית משפט השלום בבאר שבע הובאו בצהריים (רביעי) מנהלת הפעוטון שבו נהרג אתמול תינוק בן שנה וחצי לאחר שנפל ממתקן ג'ימבורי, יחד עם ארבע המטפלות - שמחקירת המשטרה עלה כי אין להן כל הסמכה. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרן של המנהלת והמטפלת, אך בית המשפט הודיע כי הן ישוחררו ב-17:00.

במשטרה אמרו כי "הייתה רשלנות בהשגחה על הפעוט". במשטרה הוסיפו כי קיים "חשש לשיבוש הליכים" מצד המטפלת ששהתה במקום באותו זמן. סנגורה תהה: "איך במקרה של נפילת פעוט אתם טוענים שהמטפלת מסוכנת לביטחון הציבור? מה מסוכן בה? מה הסיכון אם היא תלך הביתה?".

עוד אמרו במשטרה כי למרות ש"מדובר באירוע קשה - ברור שלא מדובר בפעולה מכוונת. אם מדובר ברשלנות, הרי שאין כוונה". בדיון נאמר עוד כי מנהלת המקום הייתה בחופש אתמול ושמעה על האסון בטלפון: "היא פונתה במצב של הלם מוחלט ונזקקה לטיפול רפואי במשך מספר שעות. היא לא שיבשה חקירה". כמו כן, בידי המשטרה סרטונים של האירוע - אך החוקרים טרם צפו בהם. "בית המשפט צריך לאשר צפייה בסרטונים", אמר נציג המשטרה בדיון, "אני מקווה שיהיו תוצרים עוד היום".

פעוטון, באר שבע, ג'ימבורי
הפעוטון בבאר שבע שבו נפל הפעוט | צילום: דניאל חג'בי

כזכור, אתמול תינוק בן שנה וחצי איבד הכרה בפעוטון בבאר שבע לאחר שככל הנראה נפל ממתקן ג'ימבורי ונחבל. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה שבעיר - אך שם נקבע מותו.

מנהלת הגן וארבע מטפלות בפעוטון עוכבו לחקירה, והן חשודות בגרימת מוות ברשלנות. הגן בו קרה האסון נסגר עד להודעה חדשה, ומנהלת המקום שחשה ברע פונתה לבית החולים. נושא רישיון העסק של הפעוטות ייבדק בהמשך, והתייעצות נערכה בנושא עם הפרקליטות.