חקירת האסון בפעוטון: המטפלות כלל לא עברו הסמכה

אחרי שאתמול נקבע מותו של תינוק בן שנה וחצי בפעוטון בבאר שבע והמנהלת וארבע מטפלות עוכבו לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, נודע כי המטפלות במקום כלל לא עברו הסמכה כנדרש. המוסד החינוכי נסגר עד להודעה חדשה

זמן צפייה: 01:14

יממה אחרי שנקבע מותו של תינוק בן שנה וחצי שעל-פי החשד נפל ממתקן ג'ימבורי בפעוטון בבאר שבע - מחקירת המשטרה עולה הבוקר (רביעי) כי המטפלות במקום כלל לא  עברו הסמכה. אמש מנהלת הפעוטן וארבע מטפלות עוכבו לחקירה. הן חשודות בגרימת מוות ברשלנות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206080934' autoplay='0' credit='' desc='הגן שבו נפל הפעוט, סגור הבוקר ' poster='' kid='1_s6trxchf' duration='']

הפעוטון שבו קרה האסון נסגר עד להודעה חדשה, ומנהלת המקום שחשה ברע פונתה לבית החולים. נושא רישיון העסק של הפעוטות ייבדק בהמשך, והתייעצמות נערכה בנושא עם הפרקליטות. מפקחת גנים של משרד החינוך עודכנה בהתפתחויות.

הפעוטון בבאר שבע שבו נפל הפעוט
הפעוטון בבאר שבע שבו נפל הפעוט סגור הבוקר

פקד מיכאל צבי, ראש משרד החקירות בתחנת באר שבע, מסר: "ליבנו עם משפחתו של הפעוט המנוח. מדובר בראשיתה של חקירה מורכבת ואנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לחקר האמת תוך הבנת תמונת המצב המלאה בזמן הקצר ביותר האפשרי". כזכור, הפעוט איבד את הכרתו בפעוטון בשעות הצהריים, וצוותי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו.

פעוטון, באר שבע, ג'ימבורי
הפעוטון בבאר שבע שבו נפל הפעוט | צילום: דניאל חג'בי