הסרטון של מדונה שהבהיל את המעריצים: מתי צריך לדעת להגיד "לא" למחטים?

פוסט שהעלתה כוכבת הפופ לרשת החברתית, הביא עוקבים רבים לתהות אם פניה השתנו בעקבות סדרה של ניתוחים, או שמא מדובר בפילטר או בדיחה. ד"ר אנה זנקוביץ', רופאת האסתטיקה של הסלבס – הגיעה כדי לעשות לנו סדר בדברים

הזמרת מדונה
הזמרת מדונה | צילום: אינסטגרם

אסונות מפלסטיק: כשלוש שנים לאחר שערוריית הזיופים של מדונה בטקס האירוויזיון בתל אביב, כוכבת הפופ בת ה-63 עלתה בשבוע האחרון לכותרות שוב ברחבי העולם – והפעם בגלל סרטון טיקטוק שפרסמה, אשר הותיר את קהל מעריציה המומים ומבוהלים.

עוקבים רבים ברשת החברתית תהו מה קרה לפניה של אחת מזמרות העל המפורסמות, כשבווידאו שהעלתה היא נראתה שונה מאוד מכפי שהכרנו אותה עד היום.

מדונה
מדונה | צילום: יח''צ

תגובות רבות שהופיעו בתחתית הפוסט, הציפו את השאלה אם זו עברה סדרה של ניתוחים, או שמדובר בפילטר או בדיחה. כאשר נשאלה בעבר לגבי ניתוחים אסתטיים, השיבה מדונה: "אני לחלוטין לא נגד זה – אבל אני נגד לדבר על זה".

עם זאת, על אף השמועות הרבות, הזמרת מעולם לא הודתה שעברה ניתוחים אסתטיים. לאחר הסערה הרבה שעורר הסרטון שהעלתה, עדיין לא ברור אם מדובר בתאונת עבודה, אבל ד"ר אנה זנקוביץ', רופאת האסתטיקה של הסלבס – התנדבה לעשות לנו סדר בדברים.

"אנחנו ממהרים לשפוט – אבל זה מקור לפרנסה"

עולם הפלסטיקה והניתוחים האסתטיים מציע לקהל המטופלים אינספור אפשרויות לשינויים, לשיפורים ולשימור המראה. עם זאת, לא פעם השינוי הופך למוגזם או לניכר לעין, ולפעמים יש תאונות אסתטיות גם בקרב הסלבס.

ד"ר זנקוביץ' מסבירה: "אנחנו ממהרים לשפוט ולהעביר ביקורת על טעויות אסתטיות, וגם על הפרוצדורות עצמן – אבל חשוב לזכור שאותם מפורסמים, מתפרנסים לא פעם מהמראה שלהם".

ד''ר אנה זנקוביץ', רופאת האסתטיקה של הסלבס
ד''ר אנה זנקוביץ', רופאת האסתטיקה של הסלבס

לדבריה, "לשמחתנו רוב הפרוצדורות האסתטיות, כדוגמת הבוטוקס והזרקת חומצה היאלורונית, ניתנים לביטול – או שפשוט אפשר לחכות עד שההשפעה שלהם תפוג. ראינו את זה למשל אצל קורטני קוקס, כוכבת הסדרה 'חברים', אשר הגזימה וניפחה את פניה עד שבקושי ניתן היה לזהותה. היא הבינה שזה יותר מדי, והמיסה את חומר המילוי".

בנוסף, הד"ר מסבירה כי טיפולים אסתטיים רבים יכולים לא פעם לשנות את חייהם של אנשים לטובה, לדוגמה במקרה של בחורים צעירים שנמנעים מללחוץ ידיים בשל הזעת יתר, או אצל בני הקהילה הטראנס-סקסואלית, שמקבלים מענה לצרכיהם בעזרת ניתוחים מורכבים.

מצד שני - לא הכול נוצץ בעולם הביוטי

כשחושבים על ההשלכות של טיפולים אסתטיים, הדוקטור טוענת כי כיום הסכנה טמונה בעיקר בהתערבות כירורגית או בהזרקות בגיל צעיר. "בנות רבות גדלות על אינסטגרם ועל תמונות מפולטרות, ומתחילות להזריק לגופן חומרים מוקדם, לפעמים מוקדם מדי. כאן נכנס שיקול הדעת של ההורה או הרופא, וברגע שהרופא אומר לא - בדרך כלל כדאי להקשיב".

בנוסף, ד"ר זנקוביץ מדגישה שחשוב לשים לב לתופעות הלוואי, שעלולות לצוץ בכל גיל. "הסיכונים כוללים נפיחויות, גרנולומות, סיבוכים וואסקולאריים, בצקות של אזורים מסויימים - במיוחד של אזור העיניים והשפתיים, ואובדן של התחושה".

טיפול אסתטי (אילוסטרציה)
טיפול אסתטי (אילוסטרציה)

"מבחינה רפואית אין הגבלה של הזרקת חומצה היאלורונית, כמו גם במקרים של מפורסמים שלא פעם מגזימים, אבל המוסכמה הכללית היא עד 8-7 הזרקות בכל פגישה".

הדוקטור מסכמת ואומרת שתמיד יהיו אנשים בשני צדי המתרס - והשאלה אם להגיד "לא" למחטים היא מאוד אינדיווידואלית. "יש נשים שלא מרגישות צורך להזריק כלל, ולמרות הקמטים מאושרות - ויש נשים שמזריקות על בסיס קבוע, ועדיין חשות שהן לא יפות מספיק".

"לכן, ההזרקה היא לא בכול מחיר, ואני באמת מאמינה שהשונות בינינו היא היופי. אבל אם יש משהו שבכול זאת מפריע - אפשר לטפל. בהליך פשוט אפשר לפעמים לפתור סבל של שנים, וכל אחד צריך לעשות מה שעושה לו יופי, כולל את מדונה".