"הדחה פוליטית ופחדנית": ברדוגו התפטר מתוכניתו בשידור חי בגל"צ

לאחר שהודח מהגשת התוכנית "וילנסקי את ברדוגו", תקף הפרשן הוותיק את התחנה והאשים: "מדובר בהדחה שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע. התחנה הזאת מתקשה לקבל מישהו שמביא איתו קולות שונים"

זמן צפייה: 03:12

השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו התפטר הבוקר (שישי) מתוכניתו "מחשבות בע"מ" בתחנת גלי צה"ל, לאחר שמתח ביקורת על ההחלטה להדיחו מהתוכנית "וילנסקי את ברדוגו" אמש. בתוכנית, אותה הגיש כבכול שבוע עם משה שלונסקי, אמר כי "מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע".

הפרשן סיכם את זמנו בתחנה ואמר כי "התוכנית זוכה לנתוני האזנה גבוהים במיוחד, גם ביחס לתחנה וגם ביחס למתחרים. אבל מסתבר שבישראל של 2022, זה לא הקריטריון הקובע. הנוכחות שלי תמיד הייתה קשה לרבים מחוץ לתחנה ובתוכה".

יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגו | צילום: ויקיפדיה

"אחרי הכל", המשיך בביקורת, "התחנה הזאת, שהיא בית הגידול העיקרי של הברנז'ה העיתונאית והתקשורתית בישראל, מתקשה לקבל ולהכיל מישהו שהוא לא יציר כפיה אשר מביא איתו קולות, רעיונות ואווירה שונים ממה ששומרי הסף של התקשורת הישראלית קבעו שהוא ראוי, לגיטימי ומקצועי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-clips-part-05-2202112053' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_czoxdl4t' duration='62']

אמש מתח ברדוגו ביקורת בטוויטר על הדחתו מהתוכנית וכתב כי "החלטת ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד".

כמו כן, מוקדם יותר בערב הכריזו ראשי מפלגות הליכוד, הציונות הדתית, יהדות התורה וש"ס על חרם על תחנת הרדיו וקראו לסגירתה. "לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל"צ", נכתב בהודעתם, "ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הראיונות בגלי צה"ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה"ל לאלתר".