בעקבות תקלה במנוע: מטוס ארקיע מברצלונה נחת לאחר המראה

נוסעים במטוס דיווחו כי הם רואים אש בוקעת מהמנוע – וצוות המטוס החליט לבצע נחיתת חירום. הנוסעים שוכנו על ידי חברת התעופה במלונות בעיר

זמן צפייה: 00:47

טיסת ארקיע שהמריאה מברצלונה לישראל, ועליה כמאתיים נוסעים, נאלצה אתמול (ראשון) לנחות חזרה לאחר ההמראה - בעקבות תקלה. לאחר שהנוסעים דיווחו לצוות הדיילים כי הם רואים אש בוקעת מהמנוע, דבר המסמל לרוב תקלה, הוחלט להנחית את המטוס, שהוחכר על ידי החברה, בנחיתת חירום. מחברת ארקיע נמסר: "הנוסעים מפוצלים לשני בתי מלון שם יעשו את הלילה. הכבודה תגיע אליהם באולם הנכנסים בשדה התעופה בברצלונה".

לפני כחודש נפגע מטוס של חברת התעופה "איזיג'ט" שהמריא מז'נבה שבשוויץ לפני נחיתתו בישראל מלהקת ציפורים. נזק נגרם למטוס, והוא הושבת לאחר שנחת. הפגיעה התרחשה בגובה 3,000 רגל ובמרחק 20 קילומטר מישראל.

בווידאו: נוסעי ארקיע לאחר הנחיתה הלא צפויה

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190414-2142' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_nxdekco8' duration='16'']

לפני כחמישה חודשים חודשים מטוס אל על שהמריא לאמסטרדם שב על עקבותיו בעקבות תקלה, ונחת בשלום בנתב"ג. מצב חירום הוכרז בתחילה בנמל התעופה בן גוריון וכוחות חירום רבים הוזעקו למקום, אולם כעבור זמן קצר בוטל מצב החירום לאחר שהתברר כי התקלה ככל הנראה תוקנה. בעקבות האירוע, נתב"ג נותר במצב כוננות לקראת נחיתתו של המטוס, שנבדק לאחר מכן על ידי טכנאים עם שובו. זאת, לאחר שרוקן דלק באוויר במשך כשעה. על המטוס, מסוג בואינג 737-800, היו 198 נוסעים ואנשי צוות.

בווידאו: הנוסעים בנמל התעופה בברצלונה לאחר הנחיתה

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190414-2138' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_d6uuscph' duration='19'']