אלמנתו של ברק לופן שנרצח בפיגוע נפרדת ממנו: "אמרתי לו שיהנה – ומאז הוא לא ענה"

בקיבוץ גינוסר התאספו הוריו, אלמנתו וחבריו של ברק לופן שהיה אחד מנרצחי הפיגוע בדיזנגוף. אלמנתו דנה: "אני מאחלת לכל אחד זוגיות כמו שהייתה לנו". ההורים: "הוא היה ילד לתפארת ואבא מסור. נשמור על דנה ועל הנכדים"

זמן צפייה: 04:07

חבריו ומשפחתו של ברק לופן, שנרצח ביום חמישי בפיגוע הירי בתל אביב, נערכים היום (ראשון) להלווייתו שתתקיים אחר הצהריים בקיבוץ גינוסר בו נולד וגדל. אימו אמרה עליו שהיה "ילד לתפארת, אבא מסור, מהמם ואיש חינוך". אלמנתו דנה סיפרה: "אמרתי לו שייהנה – ומאז הוא לא ענה".

"אנחנו נהיה חזקים נשמור על דנה ועל הנכדים" סיפרה אימו. "נמשיך להיות בית פתוח ותומך ומארח לכולם. נראה אותו בכל תמונה, בכל רגע, הספורטאי החזק כמה שהוא היה חזק זה לא עזר. הפגיעה הייתה כל כך קשה. אני הייתי בטוחה שהוא מספיק חזק אבל זה לא עזר".

Whatsapp Image 2022 04 10 At 1
הוריו ואלמנתו של ברק לופן

דנה אלמנתו של ברק סיפרה עליו: "לברק היה שקט הכי סוער שקיים. בן אדם טוב, אין בן אדם אחד שיגיד עליו משהו רע. תמיד מסתדר, תמיד דואג. הוא החצי שלי, החבר הכי טוב שלי. אני מאחלת לאנשים בן זוג כמו ברק. יש לנו שלושה ילדים מקסימים, יובל שלנו בת 5 וחצי, עמית בת 3 וחצי ונולד לנו דור בן 5 חושדים. ברק כל כך חיכה לו. אמר תמיד ש'או שהוא יהיה חותר או שיהיה חותר קיאקים'".

"קראנו לו דור ולא ידענו שהוא יהיה דור ההמשך של אבא שלו כל כך מהר. הוא יצא להתאוור, אמר לי שהוא יוצא עם חברים. כשהוא יצא מהבית יובל אמרה לו 'אבא איזה חתיך אתה היום'. זה היה יום שמח, יום שאני אמרתי לו שהיה יום טוב. הוא נסע באוטובוס, דיברתי איתו, הוא אמר לי שהגיע ואמרתי לו שיהנה. מאז הוא לא ענה. כשענו לי זה כבר היה מבית החולים".

Whatsapp Image 2022 04 10 At 1
חברי ילדותו של ברק לופן

בני הקיבוץ חברי ילדותו סיפרו עליו שהיה "האבא הכי טוב שכל ילד יכול לחלום. הוא אפילו לא ידע שהוא כזה. תמיד היה עם חיוך ביישני, צנוע. לא אכפת לו מתארים או מכבוד. פשוט כל כך גדול מהחיים - אני לא הבנתי כמה, עד עכשיו". ברק בן ה-35 היה אב לשלושה, והתגורר בשנים האחרונות עם משפחתו בגבעת שמואל.

ברק היה מאמן של ספורטאים אולימפים, וגם היה כזה בעברו. "אנחנו כולנו חברי ילדות של ברק" סיפרו החברים מהקיבוץ. "גדלנו בגינוסר, כולנו באותה שכבה. נולדנו בימים ספורים אחד מהשני, כולנו באותו שנתון. גדלנו ביחד, מגיל אפס, בכל האלבומים של כולנו. אנחנו ביחד מגיל יום ועד הבר מצווה - הכל ביחד. הוא לא רק חבר, הוא באמת צלע של כל אחד מאיתנו פה".

Whatsapp Image 2022 04 10 At 1
הקיאק של ברק, שהוצב בבית הוריו

"זה לא מתעכל. כל הסיטואציה הזאת מזעזעת. זה התחיל בהזייה לבוא לבית החלים ביום חמישי כשידענו שהוא שם. כולנו הגענו רק להיות איתו ועם אשתו". בביתו של ברק בקיבוץ הציבו את הקיאק שלו, על רקע נוף הכנרת מבית הוריו.

ברק לופן בן 35 מקיבוץ גינוסר שנרצח בפיגוע בדיזינגוף
ברק לופן בן 35 מקיבוץ גינוסר שנרצח בפיגוע בדיזינגוף

ברק ישב בבר "אילקה" שבו התבצע הפיגוע הרצחני ונפצע באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים איכילוב והרופאים נלחמו על חייו במשך כל הלילה, אך מצבו הלך והתדרדר עד שלבסוף נקבע מותו בבוקר יום שישי.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר כי "זהו יום קשה, יום שבו יובאו למנוחות שלושת נרצחי הפיגוע בתל אביב. הלב נשבר. אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחות. אתמול ביקרתי את ארבעת הפצועים בבית החולים איכילוב, והמסר שלהם היה דומה מאוד: אנחנו חזקים. תעשו מה שצריך כדי לנצח".

הלווייתו של ברק לופן תתקיים בשעה 17:30 בקיבוץ גינוסר.