טרגדיה באלעד: נקבע מותה של תינוקת שהושארה ברכב נעול

תינוקת בת כארבעה חודשים הושארה על ידי אביה למשך זמן ממושך ברכב סגור ברחוב רש"י בעיר, צוותי הרפואה שהוזקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים שניידר, שם נקבע מותה. במקביל, תינוקת בת חמישה חודשים נפצעה קשה בטבריה לאחר שנפל עליה ריהוט כבד

זמן צפייה: 00:19

בשיא החום: תינוקת בת כארבעה חודשים נפטרה היום (חמישי) לאחר שהושארה למשך זמן ממושך ברכב נעול ברחוב רש"י שבעיר אלעד. צוותי הרפואה שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי, ופינו אותה במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים שניידר, שם נקבע מותה.

התינוקת ככל הנראה נשכחה ברכב בשעות הבוקר על ידי אביה, שהלווה את הרכב לכמה דקות לחבר בכולל, וכשהחבר הגיע לרכב הוא מצא את התינוקת והזעיק את כוחות ההצלה. על השולחן בכולל בוצעו בתינוקת פעולות החייאה בשעה שכולם סביבה מתפללים לשלומה.

חובשי רפואת חירום במד"א, יהודה פוריס ויונתן דדון, סיפרו: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה סביב הרכב. הביאו אלינו תינוקת שהייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה וחמה מאוד למגע לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור. מיד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שככלו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות תוך כדי שאנחנו מקררים אותה. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי".

בתוך כך, לבית החולים פוריה בטבריה הגיעה תינוקת בת חמישה חודשים במצב קשה מאוד, לאחר שנפל עליה ריהוט כבד. בבדיקות נמצא קרע בכבד, והיא הועברה לניתוח דחוף כשהיא מונשמת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206301246' autoplay='0' credit='כיכר העיר אלעד' desc='התפילות בכולל לשלומה של התינוקת' poster='' kid='1_an5v7bes' duration='']

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, זהו המקרה הרביעי מתחילת שנת 2022 בו מתו ילדים כתוצאה מהילכדות או שכחה ברכב. בשנת 2021 מתו שישה ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בגלל קצר במוח בין הזיכרון לטווח ארוך לזיכרון לטווח קצר שגורם לנו לפעול על אוטומט. לרוב שכחה ברכב מתרחשת בשל יציאה מהשגרה, עומס, עייפות או הסחת דעת".

סילבינגר הוסיפה: "בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות, ולגרום במהירות לקריסת מערכות אצל תינוקות ופעוטות. במיוחד היום, עם תחילת חופשת הקיץ אני קוראת להורים לא לבנות על ניסים ולאמץ הרגלי התנהגות בטוחה - בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית לוודא שאף אחד לא נשכח, מתקשרים לבן או בת הזוג בסוף הנסיעה או משאירים חפץ חיוני במושב האחורי. במקביל, יש להתקין מערכת חכמה למניעת שכחה בכל רכב בו נוסעים ילדים מתחת לגיל 4. זה בידיים שלנו למנוע את האסון הבא".

במגן דוד אדום שבים ומזכירים להורים המסיעים ילדים ולנהגי ההסעות, במיוחד בימי הקיץ ובימים אלו בהם הטמפרטורות מזנקות מעלה, לעשות ככל שניתן, לסרוק את הרכב בסיום הנסיעה ולמנוע מצב של שכיחת ילדים ברכב.