אלפים השתתפו בהילולה לציון פטירתו של הבאבא סאלי בנתיבות

מאמינים רבים מרחבי הארץ, בהם רבנים ופוליטיקאים, מילאו את העיר הדרומית על מנת לקבל ברכה ולהשתתף באירוע לציון יום מותו של רבי ישראל אבו חצירא, שעלה ממרוקו והלך לעולמו לפני 36 שנים

זמן צפייה: 01:29

בחמישי התקיימה בנתיבות ההילולה השנתית לציון יום פטירתו של הבבא סאלי, רבי ישראל אבו חצירא. האירוע החגיגי כבר מזמן לא בלעדי ליוצאי צפון אפריקה, מאמינים רבים בחרו לבוא לעיר הדרומית על מנת לקבל ברכה.

נתיבות התמלאה באלפי מאמינים, בהם רבנים, פוליטיקאים, וישראלים רבים. כולם באו לקבל בהילולה השנתית לזכרו הבאבא סאלי. הילולה שמציינת את יום פטירתו, השנייה בגודלה אחרי ההילולה בהר מירון של רבי שמעון בר יוחאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"עדיין מעכלת": היום הראשון של נעמה יששכר בביתה

עשרה ישראלים שנחתו במוסקבה עוכבו במשך שעות – וגורשו מהמדינה

לגעת בהיסטוריה הציונית: האוצר השמור שמסתתר בכניסה לירושלים

הילולת הבאבא סאלי, רבי שמעון אבו חצירא
הילולת הבאבא סאלי, רבי שמעון אבו חצירא | צילום: חדשות 13

אבו חצירא נולד במרוקו למשפחה של רבנים. מייסד השושלת הוא רבי שמואל אלבז. האגדה מספרת ששמו הוסב לאבו חצירא, בעברית "אבי המחצלת", כי הפליג על גבי מחצלת מאיסטנבול שבטורקיה עד יפו.

אבו חצירא עלה לארץ בשנות החמישים, התגורר ביבנה ובאשקלון ולבסוף השתקע בעיר נתיבות, שם גם נקבר כשהיה בן 94, לפני 36 שנים. עם השנים ההערצה אליו לא נשארה רק בקרב יוצאי צפון אפריקה, אלא גם בקרב חוגים חרדיים רבים אחרים. מאמינים יותר, מאמינים פחות, איש לא מסרב לקבל שם ברכה.