ריב ברחוב בב"ש: "למה אתה גזען?"

בעקבות הפרסום לפיו חברת "דן" הפסיקה לכרוז בערבית באוטובוסים בב"ש, בדקנו מה חושבים תושבי העיר על הכריזות בערבית ועל ההחלטה להפסיקן

צפו: מה חושבים תושבי ב"ש?

לאחר הפרסום אתמול בחדשות 2 Online לפיו במשרד התחבורה החליטו להפסיק את מערכות הכריזה בערבית בבאר שבע בעקבות התנגדות התושבים, יצאנו לבדוק מה חושבים על כך התושבים בעיר. "תראה לי איפה כתוב שהערבית היא שפה שניה במדינה", סיפר אחד התושבים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ראשית הדברים בפניות של תושבים רבים, תושבי באר שבע, להנהלת חברת האוטובוסים "דן" בבקשה להסיר את הכריזה בערבית באוטובוסים הפועלים בעיר. ההנהלה פנתה למשרד התחבורה בעקבות התלונות, שהחליט באופן חריג להסיר באופן מיידי את הכריזה ולהיענות לדרישת התושבים.

"איפה כתוב שזו שפה שניה של המדינה? תראה לי ספר אחד של תולדות המדינה שאומר שהערבית היא שפה שניה", שואל אחד התושבים בעיר. "למה להיות גזען?", עונה לו אחר. לפתע תושב נוסף מתערב בשיחה וטוען: "ערבית זו שפה רשמית במדינה, יש חוק".

תלונות הנוסעים וההחלטה של משרד התחבורה הגיעו לאחר שבבאר שבע חנכו קווים חדשים של חברת האוטובוסים. בקווים החדשים נשמעת כריזה בערבית כשהאוטובוס מגיע לתחנות השונות בעיר. מלבד השפה הערבית, הכריזה נשמעת גם בעברית.

תושבים זועמים שעלו על הקווים החדשים, טענו שהם לא רוצים לשמוע ערבית באוטובוסים ולכן דרשו מההנהלה להסירה. ב"דן" פנו למשרד התחבורה, שהורה על ביטול השמעתה של הכריזה בערבית.

הכתבה המלאה תשודר הערב ב- 20:00 מהדורה המרכזית