אביאל בן ה-11 נפצע קשה בשריפה: "אל תטעינו סוללות בבית"

דניאלה, אחותו של הילד שאושפז עם כוויות קשות, סיפרה על התקרית בה פרצה דליקה בביתם שבנתניה בעקבות התפוצצות סוללת האופניים החשמליים בזמן שהייתה בטעינה. "זה מסוכן - אל תתעסקו עם זה"

זמן צפייה: 02:28

אביאל דבוש בן ה-11 מאושפז מאז שעות הבוקר (שני) עם כוויות קשות ב-50% מגופו, זאת אחרי שפונה במצב קשה מהשריפה שפרצה בבניין מגורים בבית משפחתו בנתניה, ברחוב הרב אלימלך נויפלד שבעיר. הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר כשהוא מורדם ומונשם. בנוסף לאביאל, גבר בן 45 נפגע באורח בינוני משאיפת עשן, וחמישה נוספים נפגעו באורח קל ופונו לבית החולים לניאדו, ביניהם גם אחותו ואימו.

אחותו דניאלה, אמרה הערב לחדשות 13: "לפני שהרדימו אותו, ראיתי אותו באמבולנס. דיברתי איתו, ואמרתי לו שלא ידאג, שאנחנו באים איתו, שכולם יחד איתו. הבנתי שאמא שלי ואחותי, הוציאו אותו משם, משכו אותו מהחלון". גם הפעם, הסיבה לשריפה היא ככל הנראה סוללת "ליטיום" של אופניים חשמליים שהתלקחה. על פי גורמי הכבאות וההצלה ההצתה נגרמה ככל הנראה מהתפוצצות הסוללה שהוטענה בחדרו.

סוללת האופניים החשמליים שגרמה ע''פ החשד לשריפה בנתניה
סוללת האופניים החשמליים שגרמה ע''פ החשד לשריפה בנתניה | צילום: כבאות והצלה לישראל

האחות דניאלה הוסיפה: "הסוללה התלקחה והתפוצצה. אמא שלי בחיים לא הרשתה להטעין דברים כאלה בבית. אני פונה לכל ההורים תשגיחו על הדברים האלה. תעיפו את זה מהבתים. גם מי שחשב שזה לא יקרה כשזה לא בתוך הבית, זה מסוכן. לא להטעין את הבטריות, לא להתעסק עם זה, במיוחד לילדים, לא לגעת בזה". לפי שעה, לא נשקפת סכנה למבנה בו אירעה השריפה כמו גם למבנים הסמוכים לו.

"הילד כרגע מקבל החייאת נוזלים, אנחנו מייצבים את מצבו ונוכל להעריך אותו יותר בשעות הקרובות ובימים הקרובים", אמרה ד"ר טל שדה, רופאה בכירה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים "ספרא" בשיבא "תל השומר". "המוקד עצמו נבע מהידלקות של סוללה של אופניים חשמליים. טעינה מחוץ לביץ, טעינה מבוקרת - היו מונעות כנראה את הדליקה המדוברת", כך טען אחד מאנשי כיבוי וההצלה שהגיע למקום.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0108222052' autoplay='0' credit='' desc='150 שריפות בשנה: כך תיזהרו מסוללות שמתלקחות ' poster='' kid='1_z4b6ka2h' duration='']

התלקחויות של סוללות אופניים או קרקינט כבר גבו חיי אדם. בספטמבר האחרון, אמיל בן ה-12 מת משריפה בביתו שבפתח תקווה, אחרי שסוללת האופניים התפוצצה בזמן ההטענה וגרמה לשריפה. "אפשר למנוע את האסון הבא. זה דורש מאיתנו הקפדה על כמה כללים בסיסיים: משתמשים רק בסוללות ובמטענים מקוריים. מטעינים את הסוללה תחת השגחה ומנתקים מיד לאחר שהיא מלאה", אמרה עינת שגיא אלפסה, מטעם ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים.

מדובר בכלים שכבר נמצאים כמעט בכל בית, אופניים או קורקינט חשמלי. בייחוד עכשיו, בחודשי הקיץ, כשבני הנוער נמצאים יותר בחוץ ונזקקים יותר לטעינה, חשוב להדגיש כי הסכנה הגדולה היא בטעינת יתר בעיקר בלילה, ולכן חשוב שהיא תיעשה רק תחת השגחה.

אביאל בן ה-11 שנפצע באורח קשה בשריפה בנתניה
אביאל בן ה-11 שנפצע באורח קשה בשריפה בנתניה | צילום: באדיבות המשפחה