"מגנים את הפיגוע הנפשע, לא מייצג אותנו": תגובות בחברה הערבית למסע הרצח בב"ש

הפיגוע הרצחני אחר הצהריים בבאר שבע גרר גל נרחב של גיוניים מצד פוליטיקאים ערבים והחברה הערבית בכללותה. למשל, שבט אבו אלקיעאן אליו השתייך המחבל התנער ממנו ומסר כי המחבל לא מייצד אותם, ויו"ר רע"ם עבאס הציע לקיים סיור משותף עם ראש עיריית באר שבע כדי לשדר מסר של פיוס

זמן צפייה: 01:07

בקרב החברה הערבית והפוליטיקאים הערבים בכנסת בפרט נרשמו גינויים רבים ותגובות חסרות תקדים לפיגוע הקטלני בבאר שבע, במהלכו המחבל מוחמד אבו אל קיעאן רצח ארבעה בני אדם במסע רצח שנמשך כ-10 דקות ב-3 זירות שונות ברחבי העיר הדרומית.

השבט אבו אלקיעאן, אליו משתייך המחבל, מסר בתגובה לפיגוע: "אנו בני שבט אבו אלקיעאן מגנים בתוקף את הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של אזרחים חפים מפשע. האירוע הקשה הנו מקרה אינדיבידואלי של אדם בודד ואינו מייצג את בני השבט שומרי החוק שתמיד דגלו בחיים משותפים. אנו שולחים תנוחמים למשפחות הנרצחים. ומאחלים החלמה לפצועים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2203222022' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_dtylwlfw' duration='78']

גם מפלגת ‏רע"ם, החברה בקואליציה, גינתה את פיגוע הטרור: "מגנים את הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולחים תנחומים למשפחות הנרצחים ומאחלים החלמה שלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוקעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים. רע"ם קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו".

חה"כ מאזן גנאיים: "‏אני מגנה את הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולח תנחומי למשפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה ושלמה לפצועים".

גם מפלגת האופוזיציה הערבית הרשימה המשותפת גיתה: "אנו דוחים מכל וכל את הפיגוע בבאר שבע, ומתנגדים בתוקף לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע. אנו מצרים על מעשה הרצח ומשתתפים בצער המשפחות ושולחים איחולי החלמה לפצועים. אל לו למאבק הצודק נגד האפליה והקיפוח בנגב לגלוש למעשים כאלה.הרשימה המשותפת קראה וממשיכה לקרוא למאבק ציבורי ופוליטי לא אלים.
אסור לתת לפיגוע של אדם בודד להוביל לגל הסתה ואלימות כלפי ערבים בכלל וכלפי הציבור הערבי הבדואי בנגב בפרט".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "אני מגנה את הפגיעה באזרחים חפים מפשע בבאר שבע, ושולחת איחולי החלמה לפצועים, ותנחומים למשפחות הנרצחים. זו לא דרכו של הציבור הערבי בכלל, ובנגב בפרט, במאבקו הצודק נגד הנישול והדיכוי המתמשכים. אני מזהירה מפני ההסתה הגזענית ומהשימוש בפשע זה להצדקת הקמת מיליציות גזעניות שירדפו ערבים".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה: "קראתי בזעזוע על האירוע הרצחני בבאר שבע. אלימות היא אינה דרכנו ועלינו לגנות אותה בכל תוקף. ליבי עם משפחות ההרוגים בשעתן הקשה, ואני שולח איחולי החלמה לפצועים".

כאמור, השבט אליו שייך המחבל אבו אלקיעאן מתנער ממנו, אך במקביל ארגון הטרור חמאס בעזה קורא הערב לבדואים מהנגב לחקות את הפיגוע כשברקע האווירה בדרום מתוחה מאוד, תוך ניסיון חמאס לייצר גל פיגועים נוסף.

בד בבד, יו"ר רע"ם מנסור עבאס הציע לקיים סיור משותף יחד עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בזירות הפיגוע על מנת לשדר מסר של פיוס וכדי לא להפוך את האירוע הבודד לכזה שמצית אירועים דומים נוספים.