עקב תקלה במערכת התדלוק: רבבות תקועים בנמל התעופה באמסטרדם

הנמל "סכיפהול" הושבת כמעט לחלוטין בעקבות הכשל במערכת. כ-70 טיסות קורקעו ואלפי נוסעים נתקעו ב-11 מטוסים בעקבות מחסור בשערים פנויים. בשעה זו, הטיסות מישראל לאמסטרדם הושבתו

זמן צפייה: 03:00

בעקבות תקלה במערכת תדלוק המטוסים בנמל התעופה "סכיפהול" באמסטרדם, הולנד, כ-70 מטוסים קורקעו הערב (רביעי) ועשרות אלפי נוסעים נתקעו בשדה. בשלב זה כל הטיסות מישראל לאמסטרדם הושבתו, וטיסת ארקיע שהייתה בדרכה לנמל התעופה "סכיפהול" נחת ברוטרדם.

מנמל התעופה נמסר כי המערכת חוזרת לפעול בהדרגה. טיסות אשר יועדו לאותו שדה שינו את מסלולם לנמל אחר. כמו כן, ישנם נוסעים רבים שתקועים בתוך 11 מטוסים, זאת מאחר ואין שערים פנויים.

"לא ניתן לתדלק מטוסים בסכיפהול כרגע", נמסר משדה התעופה. "ישנה תקלה במערכת אספקת הדלק. כתוצאה מכך, טיסות עשויות להתעכב או להתבטל. אנו פועלים נמרצות על מנת למצוא פתרון. עדיין לא ברור כמה זמן זה ייקח, אך אנו צופים שזה יימשך לתוך הלילה. אנו מתנצלים על אי הנוחות לנוסעים ולחברות התעופה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מקיאים, צועקים ושרים: השיכורים שהפכו את הטיסה לסיוט • תיעוד

נרדמה בטיסה והתעוררה בתוך מטוס נעול וחשוך: "הייתי בסיוט"

לא היה חגור: הרכב פונה, הדלת נפתחת – והילד עף לכביש • תיעוד

אלפי נוסעים תקועים בסחיפהול עקב בעיה במערכת התדלוק שלא מאפשרת לטיסות להמריא
אלפי נוסעים תקועים בסחיפהול עקב בעיה במערכת התדלוק שלא מאפשרת לטיסות להמריא | צילום: רויטרס

אירה מלקמן, ישראלית שגרה בהולנד, סיפרה על ביטול טיסתה עקב התקלה: "קיבלתי הודעה שהטיסה מבוטלת. זה היה שעה וקצת לפני שהייתי אמורה להמריא. כשהגעתי לשדה היו המון תורים".

המטוסים העומדים בסחיפהול
המטוסים העומדים בסכיפהול | צילום: רויטרס

מטעם ארקיע נמסר: "עקב תקלה בשירותי התדלוק בנמל התעופה באמסטרדם, תקלה ששיתקה כליל את פעילות השדה, נאלצה טיסת ארקיע שיצאה בשעות אחר הצהריים לאמסטרדם לנחות בשדה ברוטרדם. נוסעי הטיסה מועברים בשעות אלה לאמסטרדם. העיכוב גרם למיצוי שעות הפעילות החוקיות המותרות לטייסים, ולכן המטוס ימשיך לאמסטרדם בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר מנוחת הצוות".

"ארקיע עושה כל שביכולתה לדאוג לנוסעים הממתינים בשדה התעופה באמסטרדם אולם כיוון שבשדה ממתינים כרגע נוסעי עשרות טיסות מעוכבות קיים קושי באיתור בתי מלון".

אלפי נוסעים תקועים בסחיפהול עקב בעיה במערכת התדלוק שלא מאפשרת לטיסות להמריא
אלפי נוסעים תקועים בסחיפהול עקב בעיה במערכת התדלוק שלא מאפשרת לטיסות להמריא | צילום: רויטרס