יוזמה בבני ברק להנצחת אמיר ח'ורי: "חירף נפשו באומץ לב"

מועצת העיר תתכנס לדיון בהצעתו של יו"ר סיעת הליכוד בעיר להנציח את השוטר שסייע לחסל את המחבל שביצע את הפיגוע, ולראשונה תדון המועצה בהנצחת אדם שאינו יהודי. "חתר בנחישות למגע עם המחבל ימח שמו וזכרו ומנע בגופו רצח של רבים"

זמן צפייה: 00:20

חבר מועצת העיר בני ברק יעקב וידר שלח אמש (חמישי) הצעה דחופה לסדר בבקשה להנצח את רס"מ אמיר ח'ורי, השוטר שנהרג כשסייע לחסל את המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני בעיר, בו נרצחו חמישה בני אדם.

המועצה תתכנס בימים הקרובים לדיון מיוחד בהצעתו של וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיר, בפעם הראשונה בהיסטוריה בה תדון מועצת העיר בני ברק בהצעה להנציח בעיר אדם שאינו יהודי. ח'ורי, ששירת ביחידת האופנועים המשטרתית של מרחב דן, הוא ערבי-נוצרי תושב נוף הגליל, אשר היה בן 32 במותו.

חבר המועצה וידר מסר: "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו. גיבור ישראל רס"מ חורי ז"ל חירף את נפשו באומץ לב, חתר בנחישות למגע עם המחבל ימח שמו וזכרו ומנע בגופו רצח של רבים. חובה עלינו להנציח את עוז רוחו וזכרו, ובכך גם לבטא את הערכתם העמוקה של כלל תושבי העיר לגבורתו".

שוטרים בטקס האשכבה של רס''מ אמיר ח'ורי
שוטרים בטקס האשכבה של רס''מ אמיר ח'ורי

אתמול נטמן חורי בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל, ולהלווייתו הגיעו אלפי בני אדם, ביניהם גם תושבי בני ברק שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ספד לו מעל קברו הטרי: "אמיר היה שוטר מסור, הוא צעד בדרכיו של אביו. אזרחי המדינה מחזקים אתכם. מרגע המידע על נפילתו של אמיר, המדינה כולה התאחדה. לא נשכח אותך אמיר".

השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק
השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה