תיעוד מצמרר: שני הולכי רגל נדרסו בכבישים ראשיים וניצלו בנס

בסרטונים מהמצלמות של חברת נתיבי ישראל ניתן לראות שני מקרים שונים של הולך רגל ורוכב אופניים שהתפרצו למעבר חציה כאשר האור אדום - וספגו פגיעה מרכבים חולפים

זמן צפייה: 02:37

מאז יום שבת האחרון, שמונה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים. אבל אין לזלזל באחריותם של הולכי הרגל על תאונות, שכן בשנת 2019, 18 תאונות קטלניות נגרמו בגלל התנהגות הולכי הרגל. בשני מקרים שונים שנקלטו בשבועות האחרונים במצלמות של חברת נתיבי ישראל נראים הולכי רגל מתפרצים לכביש - ונפגעים בידי מכוניות נוסעות.

האירוע הראשון אירע בצומת גמזו, שם הולך רגל שהגיע למעבר חצייה לא המתין לאור ירוק. הוא ניסה לרוץ, לחתוך את המעבר - ונפגע על ידי הרכב בעוצמה. הוא נפצע ופונה על ידי הסהר האדום. במקרה אחר שתועד, רוכב אופניים התפרץ למעבר החצייה באור אדום ונפגע גם הוא על ידי מכונית. הוא נפצע בינוני ופונה לבית החולים.

לכתובת נוספות בנושא >> 

הקטל בכבישים: גבר ואישה נהרגו בתאונה בכביש 4; הרוג באיילון

הקטל בכבישים: צעירה בשנות ה-20 נהרגה בתאונה בכביש 75

פוגע בהולך רגל – ונמלט: תיעוד מתאונת הפגע וברח בשפרעם

הולך רגל נפגע מרכב
הולך רגל נפגע מרכב | צילום: חדשות 13

מבחינה משפטית, האחריות כמעט תמיד מוטלת על הנהג הפוגע, זו ברירת המחדל - גם כאשר הולך רגל מתפרץ לכביש. לאחרונה, היו כמה פסקי דין שבהם הבינו שהולך הרגל או רוכב האופניים הם אלה שתרמו תרומה משמעותית לתאונה וניתן לראות שינוי ושמתחשבים בזה.

עומר ימיני, מרכז ניהול התנועה הלאומי, חברת נתיבי ישראל סיפר כי "במהלך משמרת במרכז ניהול התנועה הלאומי ניטרתי בזמן אמת אדם שהתפרץ לכביש ועקב כך נפגע מרכב חולף. זה הצטרף לעוד עשרות אירועים רבים וקשים שאנו רואים".

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-articles-20200122-0452' autoplay='0' credit='נתיבי ישראל' desc='עומר ימיני, מרכז ניהול התנועה הלאומי, חברת ״נתיבי ישראל״' kid='' duration='0'']