חודש לפני סוף השנה: 24 הרוגים בתאונות לעומת השנה שעברה

לאחר יממה שבה 5 בני אדם קיפחו את חייהם, הקטל בכבישים ממשיך לגבות קורבנות ולשבור שיאים שליליים. זינוקים משמעותיים נרשמו בקרב אוכלוסיית הזרים, החברה הערבית ורוכבי האופנועים והקטנועים

זמן צפייה: 01:25

לאחר יממה שגבתה את חייהם של חמישה בני אדם, המספר השנתי של ההרוגים בתאונות הדרכים ממשיך לעלות בצורה מטרידה, לקראת סוף שנת 2019. מתחילת השנה הקטל בכבישים גבה 313 קורבנות בנפש, 24 הרוגים יותר מתקופה המקבילה אשתקד.

בשנה שעברה 316 אנשים קיפחו את חייהם בכבישים. השנה, חודש לפני סיומה, המספר הזה צפוי לעלות. המדינה ממשיכה להיכשל במלחמה הזאת, בעקבות כמה נקודות תורפה עיקריות: אוכלוסיית הזרים, שאינם אזרחי ישראל שרושמת זינוק של 70 אחוזים של הרוגים, והחברה הערבית שרושמות שאצלה נרשמה עלייה של 12 אחוזים. אצל רוכבי האופנועים והקטנועים גם נרשמה עם עלייה משמעותית – עם 66 שנהרגו לעומת 44 בשנה שעברה.

לכתבות נוספות בנושא:

"אסון בלתי נתפס": ציפי ובתה נועם נהרגו בתאונת הדרכים ליד י-ם

אסון ליד ירושלים: אם ובתה בת ה-3 שבועות נהרגו בתאונת דרכים

רוכב אופנוע בן 31 החליק בכביש סמוך לבית שמש – ונהרג

תאונה בכביש 443
תאונה בכביש 443 | צילום: צבי גלובנציץ

מול כול הקבוצות הללו, יש ניסיונות להילחם בקטל בכבישים באמצעות מסעות הסברה ממוקדים, אך זה עדיין לא מביא תוצאות. על מנת לראות שינוי, צריכה להיות אכיפה נוספת, הרתעה, תקציבים לבטיחות בדרכים ובעיקר, המדינה מוכרחת לפצח את האתגר הקשה מכולם - לגרום לנהגים ולנהגות להניח לטלפון.

אז אם השנה שעברה הסתיימה באופטימיות מסוימת, בירידה במספר ההרוגים בכבישים בפעם הראשונה זה שנים, השנה שנראה שמדינת ישראל ממש לא בכיוון.