ההרוג ה-18 תוך שבוע: ראמי אבו אלקיעאן מחורה התהפך עם רכבו

הגבר פונה לבית החולים סורוקה על ידי צוותי מד"א, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, לאחר שרכבו התהפך בכביש 80 סמוך להר עמשא. שני נערים בני 12 ו-15 נפצעו באורח קל-בינוני, ופונו גם הם לבית החולים

זמן צפייה: 01:13

ראמי אבו אלקיעאן בן ה-37 מחורה נהרג היום (שבת) בהתהפכות עם רכבו בכביש 80 סמוך להר עמשא, לאחר שנפצע בתאונה באורח אנוש. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים סורוקה תוך פעולות החייאה. אבו אלקיעאן הוא ההרוג ה-18 השבוע.

כמו כן, ישנם שני פצועים נוספים באורח קל-בינוני, בהם נער בן 15 עם חבלות בגפיים ונער בן 12 עם חבלת ראש, שפונו גם הם לבית החולים סורוקה. זמן קצר לאחר מכן, ב- 14:22, דווח למד"א על רוכב אופנוע בן 23 שנפגע מרכב בדרך בן גוריון בבני ברק. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה ולא יציב עם פגיעה רב-מערכתית כשהוא בהכרה. 18 ישראלים נהרגו בשבוע האחרון בכבישי הארץ.

ראמי אבו אלקיעאן
ראמי אבו אלקיעאן

פראמדיקית מד"א ליז גורל סיפרה: "רוכב האופנוע שכב על הכביש כשהוא בהכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וטיפול תרופתי ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".

פראמדיק מד"א בוריס מירצ'בסקי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשטח סמוך לכביש את הרכב עם פגיעות קשות. 2 נערים כבני 12 ו-15 התהלכו במקום ויחד עם כוח רפואה של הצבא חילצנו את הפצוע אנוש שהיה מחוסר הכרה. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל ביצוע פעולות החייאה ופעולות כירורגיות על מנת לטפל בפציעות הקשות ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך המשך פעולות החייאה. שני הנערים סבלו מחבלות בפלג גופם העליון טופלו בשטח ע"י צוות טיפול נמרץ נוסף של מד"א ופונו לבית החולים במצב קל-בינוני".

מוקדם יותר היום צעירה בת 25 נפצעה באורח קשה, והיא מורדמת ומונשמת במצב לא יציב, לאחר שהרכב שנסעה בו התהפך בכביש 40 לצפון לפני מחלף קמה. בנוסף אלייה נפצע גם צעיר בן 25 שהיה ברכב באורח בינוני.

פראמדיק מד"א נאגיב סאנע סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הפצועה שכבה בשטח ההפרדה כשהיא בהכרה וסובלת מפציעות קשות מאוד בגפיים ומפגיעה רב מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנחת חסמי עורקים, מתן תרופות והנשמה ופינינו אותה במצב קשה ולא יציב לבית החולים. הפצוע הנוסף, גבר כבן 25 טופל גם כן בשטח ופונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".