21 ילדים נותרו יתומים: ציפי, פנטנש ומתניה נהרגו בתאונה הקשה בדרום

פורסמו שמותיהם של שלושת ההרוגים בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 3703, בין עזריקם לבאר טוביה: ציפי שמעוני, אם לעשרה משדה עוזיהו, פנטנש אובנך, אם לשמונה מקריית מלאכי ומתניה איובי מאבן שמואל - אב לשלושה. בבתי החולים עדיין מאושפזים שישה פצועים, אחד מהם במצב קשה

זמן צפייה: 02:04

ציפי שמעוני (40), אם לעשרה ממושב שדה עוזיהו, פנטנש אובנך (40) מקריית מלאכי, אם לשמונה מקריית מלאכי ומתניה איובי (30), אב לשלושה מאבן שמואל – הם ההרוגים בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה אתמול (שלישי) אחר הצהריים בכביש 3703, בין עזריקם לבאר טוביה. בחצות הובאה למנוחות ציפי שמעוני בבית העלמין בשדה עוזיהו.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר ספד לפנטנש אובנך: "בצער רב שמעתי על פטירתה בתאונה המחרידה. ביום כה עצוב ממילא – יום הזיכרון – התקדרו השמיים מעל המשפחה היקרה ושמונת היתומים. קריית מלאכי מחבקת את המשפחה ברגעים קשים אלו. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".

זירת התאונה בבאר טוביה
זירת התאונה | צילום: חיים לוין, תיעוד מבצעי מד''א

מתניה איובי, ההרוג הנוסף בתאונה, הותיר אחריו כאמור שלושה ילדים – הקטן שבהם נולד לפני חודש. הוא היה בדרכו להוציא את ילדיו מהמסגרות החינוכיות – ונהרג. בבית החולים אסותא באשדוד מאושפזות שלוש פצועות במצב קל מהתאונה. פצוע נוסף שהגיע במצב קשה הועבר לקבלת טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר ושני פצועים קל מאושפזים בבית החולים ברזילי באשקלון.

Whatsapp Image 2022 05 03 At 4
זירת התאונה הקטלנית | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

Whatsapp Image 2022 05 03 At 4
המשאית שהתהפכה

על-פי החשד, בשלב ראשוני של החקירה, בתאונה היו מעורבים משאית וחמישה כלי רכב. כמה מהמכוניות נמחצו תחת המשאית. נבדק חשד שהגורם לתאונה הוא חציית קו הפרדה רצוף על-ידי נהג המשאית.

עד ראייה לתאונה סיפר כי המשאית באה מכיוון מערב למזרח, עמוסה במטען. לדבריו, "היא החליקה ומשכה איתה עוד 3 כלי רכב. זה היה כל כך מהר שפתאום ראינו את המשאית בתעלה וכלי רכב מתחתיה. כוחות הביטחון הגיעו מהר למקום".

על-פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 67 תאונות דרכים קטלניות אירעו בשנת 2021 במעורבות משאיות במשקל מעל 3.5 טון - עליה של 37% בהשוואה לשנת 2020. מהנתונים עולה כי על אף שמשאיות מהוות כ-3% בלבד מכלי הרכב בישראל, בשנת 2021 חלקם של משאיות מכלל ההרוגים בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 18.4% - פי שישה יותר מחלקם במצבת כלי הרכב.