החשד להתעללות בפעוטון ברמלה: בעלת הגן נחקרה במשטרה

המשטרה הודיעה שהאישה חשודה בעבירה על חוק פיקוח המעונות. היא שוחררה ל-3 ימי מעצר בית. נמשכת חקירת הפרשה, שנחשפה בחדשות 13. ועד הגנים הארצי לרה"מ: ילדינו נזנחים - לא נוכל לעמוד מהצד

זמן צפייה: 03:23

המשטרה הודיעה הבוקר (שישי) כי בעלת הפעוטון ברמלה, שבו על פי החשד אירעה התעללות בילדי הגן, נחקרה בחשד לעבירה על חוק הפיקוח על המעונות. בסיום החקירה היא שוחררה למעצר בית בן שלושה ימים ובתנאים מגבילים. חקירת הפרשה, שנחשפה בחדשות 13, נמשכת. כמו כן, הבוקר נודע כי בעת שהייתה בהליך גירושין, בעלה של אחת הסייעות הגיש נגדה תלונה במשטרה על אלימות כלפי ילדיה. לבסוף, הבעל ביטל את התלונה והתיק נסגר.

בתוך כך, ועד הגנים הארצי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו לשים סוף למקרי ההתעללות הקשים בגנים ובפעוטונים. "שוב נוכחנו לגלות כי ילדינו נשארים חשופים בידיהם של מי שאינם מוסמכים לכך ואין עליהם שום פיקוח במסגרות אלו", ציינו חברי הוועד.  "הסחבת שנוצרה ביישום חוק הפיקוח וכתיבת התקנות, וכן דחיית הצעת החוק בנוגע למאסר מינימום לצוותים מתעללים, משאירים את ילדינו ללא הגנה".

"מדי יום אנו רואים את החשיבות לקיומו של גוף מפקח, אשר ידאג לביטחון ילדינו", הוסיפו. "כך גם אנו מבינים את חשיבותו של עונש מרתיע ואמיתי על האשמים בפגיעה והתעללות". כותבי המכתב דרשו מנתניהו שיפעל ליישום חוק הפיקוח וכתיבת התקנות, וכן דרשו שיפעל להעברת התחום של הגיל הרך למשרד החינוך. "לא נוכל להמשיך לעמוד מהצד כאשר מדי יום מתגלים מקרים חדשים של אלימות כלפי פעוטות, ונפעל בכל דרך על מנת לשמור על בטיחות וביטחון ילדינו. גם ב-2020 ילדינו לא הפקר", סיכמו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההפגנות בירושלים: 16 נעצרו – בהם כמה אנשי "לה פמיליה"

מגפת הקורונה: יותר מ-70 אלף נדבקו עד כה; למעלה מ-500 מתו

"לא מסתכל אחורה": תהליך השיקום של הלוחם שאיבד את רגלו בפיגוע

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

אתמול, בית המשפט השלום בראשון לציון האריך בחמישה ימים את מעצרן של הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות ילדי הגן. העצורות פנו לשופטת וטענו כי "האסירות בבית המעצר לא מפסיקות לירוק ולקלל אותנו במעצר".

לדברי השופטת, "סרטוני מצלמות אינם ניתנים לפרשנות אחרת. קיים חשד סביר בוודאות גבוה לחשדות נגדן. גם בחומרי החקירה הנוספים קיימים תימוכין לחשדות. עוצמת המסוכנת הנשקפת מהחשודות היא משמעותית היות כי מדובר בריבוי מקרים, במהלך החקירה התברר כי מדובר במספר מעורבות, חשש השיבוב הוא עדיין רלוונטי וממשי".

נירית שוויד ורוחמה סעד, הסייעות החשודות בהתעללות
נירית שוויד ורוחמה סעד, הסייעות החשודות בהתעללות | צילום: חדשות 13

מרטין, אב לילד בגן, סיפר לחדשות 13: "התעללו בילד שלי במשך שנה שלמה, התעללות קשה ביותר. אנחנו לא ישנים בלילה, ראינו הרבה זוועות - מכות לראש, הטחות לרצפה, זריקת אוכל כדי שיאכלו מהרצפה, היא זורקת את שקית הבמבה לרצפה שכל הילדים יאכלו מהרצפה".

"המקרה הכי מזעזע שהיה אי פעם, זה עבר את כל הגבולות האפשריים", המשיך האב. "שתי בנות שטן החליטו שהן פשוט מתעללות בילדים במשך המון זמן. הדלת כל הזמן סגורה, אף אחד לא יודע. המנהלת טוענת שהיא לא מסתכלת על המצלמות אף פעם. זוועת עולם".