"היא תצלם - אני אשבור": כתבת וצלם חדשות 13 הותקפו בהלוויית משי זהב

במהלך הלווייתו של מייסד זק"א שהלך היום לעולמו לאחר שניסה להתאבד לפני כשנה הותקפו כתבת חדשות 13 אריאלה שטרנבך וצלם חדשות 13 אבי קשמן. התוקף נשמע אומר: "אם היא תצלם, אני אשבור את המצלמה". כך זה נראה

זמן צפייה: 01:00

כתבת חדשות 13 אריאלה שטרנבך וצלם חדשות 13 אבי קשמן הותקפו בצהריים (רביעי) במהלך הלווייתו של יהודה משי זהב, מייסד זק"א, שהלך לעולמו הבוקר כשנה לאחר שניסה לשים קץ לחייו בעקבות החשדות נגדו על עבירות מין.

בסרטון ניתן לראות כיצד אדם שנכח בהלווייה אמר כי אם שטרנבך תמשיך לצלם, הוא ישבור את המצלמה - ואז הוא מימש את איומו. בהמשך, גם הצלם אבי קשמן היה תחת מתקפה מצד המון שנכח במקום על כך שצילם.

תקיפת אריאלה שטרנבך והצלם אבי קשמן בהלוויית משי זהב
תקיפת אריאלה שטרנבך והצלם אבי קשמן בהלוויית משי זהב | צילום: אבי קשמן

משי זהב מת הבוקר בבית החולים הרצוג בירושלים שבו היה מאושפז, לאחר שניסה לשים קץ לחייו ופונה תחילה לבית החולים שערי צדק כשמצבו אנוש  - כחודש לאחר פרסום העדויות. משי זהב היה בן 62 במותו.

העדויות נחשפו באתר "הארץ" מפיהם של שישה בני אדם, שטענו כי יו"ר זק"א תקף וניצל אותם מינית במשך שנים. משי זהב הכחיש בזמנו את הדברים, ומסר: "מדובר בטענות סתומות ואנונימיות, ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מייד כי אין שחר לדברים".

זמן קצר לאחר חשיפת העדויות בעיתון, הוגשה במשטרה תלונה ראשונה נגדו בגין סדרה של פגיעות מיניות. אחד המתלוננים, גבר בשנות ה-30 לחייו, סיפר לחוקרי להב 433 על שורה ארוכה של פגיעות מצד יו"ר זק"א, שאירעו לכאורה בעת שהיה קטין.

עקב הטענות, ויתר משי זהב על קבלת פרס ישראל שהוחלט להעניק לו לפני שהתפוצצה הפרשה. בנימוקי הוועדה, נכתב כי הפרס ניתן לו על "תרומתו יוצאת הדופן הן לקידום הסיוע באירועי אסון, והן על פועלו לחיזוק האחדות וקירוב לבבות בחברה הישראלית".

יו''ר זק''א יהודה משי זהב
יהודה משי זהב

זמן קצר לאחר פרסום העדויות המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד משי זהב בחשד לביצוע עבירות מין. החקירה התנהלה על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. החוקרים יצרו קשר עם אחת מקורבנותיו של משי זהב, במקרה שאירע לפני שבע שנים ולא חלה עליו התיישנות. בשל כך, משי זהב נחשד בניסיון אונס.

אחת המתלוננות אמרה היום לחדשות 13: "צריך להזכיר שהבן אדם הזה פגע בעשרות, אם לא במאות אנשים, ילדים וחסרי ישע, ואנשים שהיו תלויים בו. ברגע שהפרצוף האמיתי שלו התגלה – אנשים התחילו לדעת במי מדובר". משי זהב היה בן 62 במותו. הוא הלך לעולמו בלילה בבית החולים הרצוג בירושלים, שם היה מאושפז.

לדברי אותה אישה, "הבן אדם, כמו נמושה, תפס את הרגליים וניסה לפגוע בעצמו כדי לברוח מהליך משפטי ולהתמודד עם הבחירות שהוא עשה לאורך חייו. אולי הגיע הזמן שנפסיק לייפות אנשים גם אחרי שהם מתים. הם לא הופכים להיות צדיקים. מאוד חשוב לזכור את זה. הוא השאיר אחריו הרבה מאוד אנשים שנפגעו ממנו ומשלמים בחייהם, יום יום, על הבחירות שהוא עשה ועל ההתנהלות שלו. אז בבקשה תפסיקו להתייחס אליו כאל צדיק, כי צדיק הוא לא".