חברו של קצין שב"ס שטבע: "חיפשתי וצעקתי – ולא מצאתי אותו"

האני אבו ריש, קצין שב"ס שטבע בעת שהציל את בתו בים, הובא למנוחות בירכא בנוכחות אלפים. חברו יהודה שהיה איתו סיפר: "התפללתי שהאני יקרא לי ושאצליח להוציא אותו, הוא לא שרד"

זמן צפייה: 01:46

אלפים ליוו בצהריים (שלישי) למנוחות בירכא את האני אבו ריש, קצין שב"ס שטבע למוות אתמול סמוך לחוף בצת לאחר שנכנס לים כדי להציל את בתו בת ה-17 מטביעה.

יהודה, חברו של האני שהיה עמו בחוף ונכנס יחד איתו כדי להציל את הילדה, סיפר: "הגענו לחוף ורק הוצאנו את הדברים וישבנו שתי שניות ואז שמענו צעקות שילדה נסחפת. רצנו שנינו להציל אותה. הגעתי לפניו ותפסתי את הילדה. עד שהגיעו שני צעירים, מסרתי את הילדה לצעירים והאני קרא לי תוך כדי. חזרתי אליו ולא מצאתי אותו".

עוד הוא אמר: "חיפשתי וצעקתי, ולא מצאתי אותו. לא היו לי כוחות להגיע לחוף. שכבתי על הגב והתפללתי לאלוהים שהאני יקרא לי ושאני אצליח להוציא גם אותו. לא היו קריאות. הגעתי לחוף בלי אוויר ובלי כוחות. לא יכולתי לעמוד על הרגליים. נשכבתי על החול וראיתי שני צעירים שהוציאו אותו מהים והשכיבו אותו על החול. התחלתי לעשות לו החייאה. לא היו לי כוחות. הוא לא שרד. זה קשה. לא הצלחתי להירדם דקה אחת. זה אדם שכל החיים שלו עבד למען הבנות שלו והמשפחה. חבל עליו".

הלווייתו של האני אבו ריש, קצין שב''ס שטבע בעת שהציל את בתו
הלווייתו של האני אבו ריש, קצין שב''ס שטבע בעת שהציל את בתו

אבו ריש היה איש שירות בתי הסוהר. משב"ס נמסר: "נציבת בתי הסוהר, קציני וסוהרי שב"ס מרכינים ראש בצער עמוק על מותו הטראגי של סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית סוהר 'עופר'. סג"ד אבו ריש זכרו לברכה, תושב הכפר ירכא, היה בן דודו של מישר וסים אבו-ריש, זכרו לברכה אשר נספה באסון הכרמל. סג"ד אבו ריש הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. אנו משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

השר בר-לב בהלווייתו של האני אבו ריש, קצין שב''ס שטבע בעת שהציל את בתו
השר בר-לב בהלווייתו של האני אבו ריש, קצין שב''ס שטבע בעת שהציל את בתו

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בעקבות מותו של אבו ריש: "הלב נשבר נוכח הטרגדיה בה קיפח את חייו סגן גונדר האני אבו ריש, סגן מפקד בית הסוהר 'עופר', עת ניסה להציל בתו מטביעה. האני גילה גבורה אנושית יוצאת דופן כאשר זיהה כי בתו במצוקה ונחלץ לעזרתה. קל להבין את פעולתו המהירה והנחושה של האני למען חייה של בתו האהובה, אך באותה מידה קשה לעכל את האסון הכבד. סגן גונדר אבו ריש היה קצין מצטיין ומרשים בשירות בתי הסוהר, שבחר לשרת את ביטחון המדינה במגוון תפקידים מורכבים ומאתגרים, ותמיד עשה זאת באופן מעורר הערכה - מסוג המפקדים ששירות בתי הסוהר התברך בהם".