ליברמן ומיכאלי סיכמו: 410 מיליון שקלים יושקעו בכביש 90

לאחר שנים של המתנה לשדרוג הכביש המסוכן, בו נגרמו תאונות דרכים קטלניות רבות, שר האוצר ושרת התחבורה סיכמו על תקציב בסך 110 מיליון שקלים עבור שדרוג הכביש בערבה, זאת בנוסף ל-300 מיליון השקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש של קטורה עד נחל שיטה."מחויבים לעשות הכל כדי לפתור את הבעיות הבטיחותיות"

.כביש הערבה (90)
כביש הערבה (90) | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שנים של המתנה לשיפור כביש הערבה, בו נגרמו תאונות דרכים קטלניות רבות, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי, סיכמו הבוקר (חמישי) על תקציב בסך 110 מיליון שקלים עבור שדרוג כביש 90. זאת, בנוסף ל-300 מיליון השקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש במקטע של קטורה עד נחל שיטה.

התקציב הנוסף יוקצה לפתרונות בביצוע מיידי בכל 100 הק"מ החל מנחל שיטה ועד צומת ערבה הכוללים נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, תאורה ושדרוג הכביש. פתרונות אלה לדברי השרים יהיו מוכנים כבר החל מאמצע שנת 2023.

כביש הערבה (90)
כביש הערבה (90) | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "ממשלות ישראל לא הביאו עד כה פתרון להפחתת תאונות הדרכים בכביש 90, ואחרי עבודת מטה מקצועית יחד עם שרת התחבורה גיבשנו לראשונה פתרון בר יישום, אפקטיבי ומהיר שיתבצע ללא עיכובים. אנחנו מבינים וקשובים לכל הצרכים של הנוסעים בכביש 90 ומחויבים לעשות הכל בכדי לפתור את כל הבעיות הבטיחותיות שקיימות היום אשר מסכנות את כולנו".

אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי
אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי מסרה: "הבטחנו וקיימנו - כביש הערבה ישודרג לאורך כל אורכו. אני שמחה על ההירתמות של שר האוצר לקדם יחד את הצעדים הקריטיים האלה לשמירה על חיי הנוסעות והנוסעים. כביש 90 גבה קורבנות רבים והוא גם כביש חשוב במיוחד".

זירת התאונה בערבה
זירת התאונה בערבה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

כזכור, לפני כחודש אירעה תאונה קטלנית בכביש הערבה, אז שני כלי רכב התנגשו באזור פארן. התוצאה הקשה: ארבעה הרוגים - נערה בת 13, ילד בן 4 וגבר בן 65 שהיו בדרכם מחופשה באילת לביתם שבמזרח ירושלים. כולם נסעו במכונית אחת. אישה נוספת כבת 40 שנסעה ברכב השני נהרגה גם היא. עוד שני בני אדם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני.

מאוחר יותר באותו יום החלה הפגנה של תושבי הערבה בקטע הכביש המדובר, בניסיון להעביר מסר למקבלי ההחלטות להעביר כסף כדי לתקן את הדרך שגבתה את חייהם של 80 בני אדם ב-20 השנים האחרונות. המוחים קראו: "די להרוגים, להרחיב את כביש 90".