החיים ללא לייקים: אינסטגרם מרחיבה הניסוי להסרת המונה לגולשים

הפיילוט שבמסגרתו לא ניתן לראות את כמות הלייקים והצפיות שמקבלים גולשים אחרים, הורחב כעת - וישפיע על רוב חשבונות הרשת החברתית. מדובר בצעד נוסף לשינוי הדרך שבה רבים מתייחסים לאפליקציה

זמן צפייה: 02:10

משתמשי הרשת החברתית אינסטגרם גילו אמש (חמישי) שאינם יכולים לראות מי הקיש פעמיים על התמונות שלהם, ועשה להן לייק.

אפליקציית שיתוף התמונות והסרטונים הודיעה אתמול על הרחבת הניסוי שהיא עורכת כבר כמה חודשים, שבמסגרתו תסיר את ממשק הלייקים, המופיעים באפליקצייה כלבבות, מחשבונות ברחבי העולם. בכך, היא מתקרבת צעד נוסף לשינוי מהותי בדרך שבה משתמשים בשירות שהיא מציעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אינסטגרם זה כבר פאסה: כך כבשה "טיק טוק" הסינית את בני הנוער

אינסטגרם מסירה את הלייקים: "להקל את הלחץ החברתי על המשתמשים"

"סלב לכל דבר": חיות המחמד שכבשו את אינסטגרם – וגורפות הון

אינסטגרם- רוצים יותר עוקבים?
אינסטגרם- רוצים יותר עוקבים? | צילום: אינסטגרם

אינסטגרם החלה את הניסוי בכמה מדינות בעולם, בהן אוסטרליה, קנדה וברזיל. בשבוע שעבר הודיעה שתתחיל להעלים את הלייקים גם מחלק מהחשבונות בארצות הברית. במכשירים שבהם יוטמע השינוי, לא ניתן יהיה לראות את מספר הלבבות שמקבלים תמונה או סרטון שהעלה משתמש. מי שהעלה את התוכן, יוכל לראות את הנתונים דרך האפליקציה, אך המידע לא יופיע בפיד המרכזי, בפרופילים פרטיים או עסקיים.

לפני כארבעה חודשים הודיעה אפליקציית שיתוף התמונות כי הניסוי, שהחל בחודש מאי כאמור, בקנדה הורחב גם לאירלנד, איטליה, יפן, ברזיל, אוסטרליה וניו זילנד. בהודעה נאמר שמטרתו היא "להקל על הלחץ לצבור לייקים".

הלייקים, נאמר אז, משמשים לעיתים קרובות כמדד לפופולאריות. "אנו עורכים את הניסוי משום שאנחנו רוצים שהעוקבים יתמקדו בתמונות ובסרטונים שמשתמשים מעלים, ולא כמה לייקים הם קיבלו עבורם", אמר דובר החברה.