המפתח להבנת עתיד האייפד טמון בשיתוף הפעולה של אפל ו -SAP

מה הקשר בין עתיד האייפד לבין חברת התוכנה העסקית האירופאית SAP? ובכן, מסתבר שלא מעט והכל טמון בהכרזה המשותפת של מנכ"לי אפל ו-SAP, טים קוק וביל מק'דרמוט במהלך כנס Saphire now 2019

זמן צפייה: 01:14

במהלך כנס המפתחים העולמי השנתי של החברה (WWDC), הודיעה אפל על שינוי לא צפוי באייפד: החברה הכריזה על מערכת הפעלה ייחודית בשם iPadOS שאמורה לייעל יותר את השימוש בפלטפורמה ולהפוך את השימוש בה יותר דומה לשימוש במערכת ההפעלה השולחנית של החברה מאשר באייפון. למה זה חשוב? ובכן כי, אם עד היום השימוש באייפד ניסה לדמות שאת השימוש באייפון – מה שהפך אותו לכלי פחות פונקציונלי לצרכי עבודה, הרי שנראה כי באפל מכינים את הקרקע לטובת עתיד קרוב ובו משתמשי Mac ומשתמשי iPad יוכלו לנדוד בין הפלטפורמות השונות בצורה חלקה ללא שום עקומת למידה.

הצצה לכך קיבלנו בכנס הלקוחות האחרון האחרון של ענקית התוכנה האירופאית SAP, עת זו הכריזה על שיתוף פעולה נרחב עם הענקית האמריקאית מקופרטינו. במסגרת שיתוף הפעולה המדובר,  SAP הכריזה על פיתוח כלים יחודיים לפלטפורמות ה iOS  השונות וביניהם: אייפונים, אייפדים וכמובן סדרת מחשבי המק של החברה. שיתוף הפעולה הרישמי אמור לשפר את חווית המשתמש בעבור לקוחות SAP ומהצד השני – להפוך את פלטפורמות המובייל השונות של אפל לכלי עבודה שיתחברו לפלטפורמה הפופולארית של SAP.

בפתח הארוע ההוא הזמין מנכ"ל SAP ביל מקדרמונד את מנכ"ל אפל טים קוק לבמה (ראו בכתבת הוידאו מעלה) והשניים שוחחו ביניהם על שיתוף הפעולה החדש, כשמנכ"ל אפל חושף כמה דוגמאות ליישומים במדוברים וביניהם אף אפליקציה לספירת מלאי בחנויות העושה שימוש במצלמת האייפד ובמציאות רבודה כדי להעריך אוטומטית את מספר הפריטים בכל מדף. עוד דיבר קוק גם על אפליקציה נוספת העושה שימוש גם כן באייפד ומעניקה למנהלי קבוצות ספורט שליטה בזמן אמת בנתונים סטטיסטים של השחקנים שלהם על המגרש. אז למה להפוך את iPad דומה יותר למחשבי ה- Mac  מאשר לאייפון? ובכן נראה שהכל עניין של כסף. באפל מעוניינים לחדור לשווקים חדשים ולנישות בהן החברה עדיין לא שולטת ונראה שהמגזר העסקי מציג עבור אפל אפשרויות חדשות שעדיין לא מוצו ממש עד תום.

Gear Ipados Slide Over
מערכת ההפעלה החדשה של האייפד | צילום: צילום: אפל

שיתוף הפעולה בין SAP לאפל אינו חדש, ושורשיו נטועים כמעט עשור אחורה. אך נראה כי עם התקדמות הטכנולוגיה והעלייה בשימוש בפלטפורמות המובייל השונות של אפל - נוצר אינטרס משותף חזק של שתי החברות שהוביל לשיתוף הפעולה הנוכחי. בהודעה המשותפת של קוק ומקדרמוט הוכרז על השקת כלי פיתוח מבוססי למידת מכונות ומציאות רבודה על בסיס פלטפורמת הענן של SAP זאת במטרה להקל ולקצר את זמן פיתוחן של פלטפורמות עיסקיות מתקדמות בעבור הגן הסגור של אפל. בחברה רוצים לראות צמיחה במספר המשתמשים במוצרי החברה במגזר העסקי ובאפל מאמינים כי שיתוף הפעולה עם SAP יכול לספק להם את ה"פירצה" הנכונה בחומה. בארוע ההוא ניתן דגש בולט לאייפד וליישומים האפשריים הגלומים במכשיר, כך שההכרזה האחרונה של אפל ממשיכה את אותו הקו שהגיע לשיא עת הכריזה אפל בשבוע שעבר על מערכת ההפעלה החדשה הייעודית למכשירים הללו.

הדמיון בין מערכת ההפעלה החדשה לזו של משתמשי ה-Mac משמעותה כי בקרוב נוכל להמשיך משימות שהתחלנו עבודה עליהן על גבי פלטפורמות דסקטופ ישירות על גבי מכשירי האייפד. הדמיון בין המערכות מעי על תוכנית עתידית לנדידה חלקה בין המערכות והמכשירים הללו -תכונה הכרחית לעולם העיסקי. החיבור ל- SAP אמור להבטיח לחברה גישה נוחה למאגר הלקוחות של ענקית התוכנה, שמצידה נהנית מהילת חדשנות ו"אבק הכוכבים" המתלווים לעבודה עם חברה כמו אפל. כל מה שנותר לראות האם הפוטנציאל הזה יבשיל ויעזור לאפל בתכניותיה לחדור  למגזר העסקי, ומנגד ל-SAP  להרחיב את ההיצע שלה ללקוחותיה.

 

 

*הכותב היה אורח Sap בכנס Saphire now 2019